هفتاد وششمین مراسم سالانه اعطای جایزه سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب (گوی طلایی) در شهر لس آنجلس برگزار شد، اما سنگینی سایه سیاست بر فضای برگزاری مراسم همچنان قابل بررسی است.
کد خبر: ۷۰۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 08 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که «ساندرا اوه» و «اندی سامبرگ» مجریان برگزاری مراسم این دوره از جوایز گلدن گلوب قول داده بودند، مراسم سال وارد فضای سیاسی نشود، اما این مراسم همچنان رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت. 
در میان سیاسی ترین سخنرانی های مراسم امسال، سخنان «کریستین بیل» بهترین بازیگر مرد نمود یافت. وی به هنگام دریافت جایزه برای ایفای نقش در فیلم «معاون»، از شیطان تشکر کرد که الهام بخش او برای نقش آفرینی در کالبد «دیک چنی» بوده است و چنی را فردی «عوضی» خواند.
بیل گفت که «آدام مک کی» کارگردان فیلم معاون در جستجوی فردی بود که بتواند بدون خصیصه کاریزماتیک در نقش چنی که از سال 2001 تا 2009 معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا بود، ایفای نقش کند.
همچنین «مهر تاتنا» رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در جریان مراسم گلدن گلوب 2019، اعلام کرد که این انجمن دو هدیه یک میلیون دلاری را برای سازمان های خبری غیرانتفاعی و غیرحزبی در نظر گرفته است.
وی در این مراسم گفت: کار ما به عنوان خبرنگار، با اعمال فشار همراه است، از اینرو، ماموریت ما برای برقراری روابط فرهنگی به عنوان خبرنگار در آمریکا، حائز اهمیت است.
وی یادآور شد سازمان هایی که هدایای تعیین شده را در سال 2019 دریافت کنند، کمیته گزارشگران برای آزادی مطبوعات و سازمان های خبری غیرحزبی و غیرانتفاعی هستند.
اما سیاسی شدن فضای گلدن گلوب به این دو مورد خلاصه نشد، به طوری که «برد سیمپسون» تهیه کننده سریال «ترور جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی» خطاب به حضار گفت که سریال های ساخت سال های 1990، در دوره «نپرس و نگو» ساخته می شد.
وی یادآور شد که اثرات ترس آن زمان، هنوز با ماست، به طوری که به ما می گوید که باید از افراد متفاوت با خود بترسیم، اما به عنوان هنرمند باید در برابر آنها بجنگیم.
وی با استفاده از ادبیات ضد ترامپ گفت که به عنوان انسان باید در خیابان ها مقاومت کنیم، در صندوق های رای استقامت ورزیم و در زندگی هایمان احساس همدلی و یگانگی داشته باشیم.
هفتادوششمین مراسم گلدن گلوب سال جاری در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا برگزار شد و طی آن برندگان امسال معرفی شدند.
برندگان جوایز گلدن گلوب هر سال جزو نامزدهای اصلی جوایز اسکار نیز هستند که این امر باعث می شود جوایز گلدن گلوب فضای کلی حاکم بر مراسم اسکار همان سال را تا حدود زیادی مشخص کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار