حاجی‌‌دلیگانی:
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه تمرکزگرایی موجب فراهم شدن زمینه رانت می شود، گفت: جلوگیری از مراجعه مردم به تهران برای انجام امور جزئی ضرورت دارد.
کد خبر: ۷۰۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 08 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص ضرورت تمرکززدایی و افزایش اختیار استان ها در امور مختلف، گفت: کشورمان هزینه استقرار پایتخت در تهران را طی چند سال گذشته پرداخت کرده است از این رو برای تمرکززدایی نمی توان مسئله انتقال پایتخت را مطرح کرد.

ضرورت جلوگیری از مراجعه مردم به تهران برای انجام امور جزئی

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که باید اختیارات کنونی که صرفا در تهران خلاصه می شود به استانها انتقال داده شود تا مردم و مراجعه کنندگان برای انجام برخی امور جزئی به پایتخت مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: همه وزارتخانه ها، دستگاه ها و مجموعه هایی که به نوعی در استانها و شهرستانها زیرمجموعه دارند می توانند بر اساس الگو و چارچوب مشخصی اقدام به تفویض اختیار کنند.

می توانیم خزانه معین استان ها را تقویت کنیم

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عنوان مثال می توانیم خزانه معین استان ها را تقویت کنیم، اختیار تخصیص اعتبار، ارائه ابلاغ، هزینه و واریز اعتبارات را به استانها دهیم تا شاهد تمرکززدایی و افزایش اختیار استان ها در امور مختلف باشیم.

تمرکزگرایی موجب فراهم شدن زمینه رانت می شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند هم اکنون به دلیل وجود تمرکز در تصمیم گیری ها زمینه رانت وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از مدیران تصمیم گیر در پایتخت با تفویض اختیار به استانها مخالف هستند زیرا تصور می کنند که جایگاهشان درچار تزلزل خواهد شد از این رو همواره از تحقق موضوع مذکور جلوگیری شده است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار