محسن هاشمی :
رییس شورای شهر تهران گفت: ۲ میلیارد یورو برای تهیه واگن‌ مترو پیش بینی شده اما مشخص نیست چرا این موضوع از ریاست جمهوری پیگیری نمی شود.
کد خبر: ۷۰۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 08 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ محسن هاشمی در نشست هم‌اندیشی مشترک اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران با حضور اعضای هیئت علمی کنفرانس بین‌المللی ترافیک، ضمن اشاره به این‌که هر نظامی مشروعیتش را از طریقی به دست می‌آورد، گفت: کارآمدی است که بعد از مشروعیت اهمیت دارد، یعنی اگر جمهوری اسلامی نتواند کارآمدی‌اش را حفظ کند، مشروعیت خود را نیز از دست می دهد. مهم است که ما سطح کارآمدی را بالا ببریم و وضعیت ترافیک و آلودگی هوا را حل کنیم.

وی افزود: ۹۳ درصد مردم اولویت‌های اول شهر تهران را آلودگی هوا و ترافیک عنوان کردند. واضح است که آلودگی هوا توسط حمل‌ونقل عمومی قابل حل است، توسعه حمل‌ونقل عمومی مستلزم این است که ساخته‌ای فسیلی را کنار بگذاریم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: به جای اینکه ۷ میلیون نفر از سیستم مترو استفاده کنند، فقط ۲.۲ نفر استفاده می‌کنند و این وهن نظام جمهوری اسلامی ایران است. باید هر طور شده و از هر منابعی که لازم است پول فراهم کنیم تا مترو را به شکل مناسب تجهیز ‌و استفاده از آن را افزایش دهیم.

وی اتوبوسرانی را مکمل مترو دانست و عنوان کرد: باید با مترو تا جا به جایی ۷ میلیون سفر در روز برسیم. باید اتوبوس را به مترو عمود کنیم و مسافران را به مترو برسانیم. اتوبوس‌ها نیز اصلا نباید گازی و بنزینی باشند و باید از اتوبوس‌های برقی استفاده کنیم. باید روی ۹ هزار اتوبوس باتری‌دار، ۲۰۰ هزار تاکسی باتری‌دار و ۲ هزار واگن مترو برنامه‌ریزی کنیم.

هاشمی گفت: ایستگاه های مترو با وجود ۳ هزار متر تجاری در اطرافش به راحتی ساخته می‌شود و ساخت ایستگاه های مترو توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

رییس شورای شهر عنوان کرد: ۲ میلیارد یورو برای تهیه واگن‌ها موجود است، اما کسی سراغشان نرفته است. معلوم نیست چرا هنوز کسی همراه با یک هیئت همراه پیش رئیس‌جمهور نرفته و او را با این موضوع همراه نکرده است. چرا تا با حال کسی با یک هیئت برای کمک گرفتن از مقام معظم رهبری نزد ایشان نرفته است.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: من مطمئنم که مدیران رده بالای جمهوری اسلامی با فراهم کردن این پکیج همراهی خواهند کرد چرا ضرورت آن را درک می‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار