دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای
کلاهبردار بیسواد با مدارک هویتی دیگران و با استفاده از عناوین جعلی مهندس، دکتر و خیر مدرسه ساز دستگیر شد. نامبرده علاوه بر جرائم ارتکابی، دارای ۲ فقره سابقه محکومیت قطعی هر کدام به مدت ۷ سال حبس به اتهام کلاهبرداری بوده و تحت تعقیب پلیس آگاهی چندین استان قرار داشته است.
کد خبر: ۷۰۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ 08 January 2019

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم، اظهار داشت: با طرح شکایتی در پلیس آگاهی استان قم مبنی بر این که فردی طی تماس و ثبت سفارش سه و نیم تن انواع خشکبار شامل پسته درجه یک، بادام و... به ارزش ۲ میلیارد ریال خواسته تا محموله به آدرس مغازه وی در قم ارسال و سپس پول آن واریز شود اما با اقدامی فریبکارانه پس از تحویل هیچ پولی را پرداخت نکرده است، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: در این پرونده شاکی با تحویل بار به باربری خواسته تا به آدرس اعلامی در قم ارسال شود اما با عدم مراجعه متهم و تماس تلفنی بیان داشته که به دلیل مشغله، محوله تحویل ۲ دستگاه نیسان کرایه‌ای شود و پول آن نیز از طریق ساتنا به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: سپس طی تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با سوء استفاده از مدارک هویتی شخص دیگری اقدام به ارتکاب اینگونه جرائم می‌کند.

وی گفت: در ادامه با شناسایی رانندگان خودروهای نیسان، نامبردگان به پلیس آگاهی استان احضار و بیان داشتند محموله را در ابتدای جاده قدیم قم - تهران به یک دستگاه خودرو کامیون منتقل کرده‌اند که متعاقباً راننده کامیون نیز احضار و اذعان کرد محموله با انتقال به شهرستان ارومیه به رانندگان دو دستگاه خودروی نیسان دیگر تحویل شد.

سردار آقاخانی افزود: سرانجام با اقدامات پلیسی، متهم به همراه دو همدستش شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در شهر تبریز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که سطح سواد متهم اول راهنمایی بوده ولی با عناوین مهندس، دکتر، خیر مدرسه ساز شناخته می‌شد، گفت: نامبرده علاوه بر جرائم ارتکابی، دارای ۲ فقره سابقه محکومیت قطعی هر کدام به مدت ۷ سال حبس به اتهام کلاهبرداری بوده و تحت تعقیب پلیس آگاهی چندین استان قرار داشته است که نهایتاً حسب دستور مقام قضایی به زندان معرفی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار