حناچی در نشست با نمایندگان مجلس:
شهردار تهران با اشاره به اینکه استفاده از سرمایه‌های اجتماعی یکی از راه حل های کاهش پسماند است، گفت: اگر بتوانیم از سرمایه های اجتماعی استفاده کنیم، می توانیم آن را به یک فرصت و ثروت تبدیل کنیم.
کد خبر: ۷۰۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 07 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ پیروز حناچی در نشست با اعضای کمیته اجتماعی مجمع نمایندگان تهران که عصر دیروز در مجلس شورای اسلامی‌برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری تهران روزانه هزینه زیادی برای حمل و دفع زباله پرداخت می‌کند، اظهار کرد: یکی از راه‌حل‌های این مسئله ایجاد حساسیت در مردم برای تفکیک زباله و کاهش تولید زباله است.

وی افزود: جانمایی مخازن زباله سر کوچه‌ها تبعاتی از جمله تجمع موش و کاهش سهم شهروندان در تفکیک زباله از مبدا را به وجود آورده که باید در این شیوه جمع‌آوری زباله تجدید نظر کنیم.

شهردارتهران این مسئله را یک معضل کشوری دانست و گفت: دستگاه‌های حکومتی در این بخش خودشان را کنار کشیده اند و شهرداری‌ها در این موضوع که با سلامت شهروندان در ارتباط است، تنها مانده اند. شهرداری‌ها باید در مسائل مربوط به پسماند حمایت و پشتیبانی شوند.

حناچی نارضایتی شهروندان ساکن جنوب شهر را یکی از موارد مربوط به پسماندهای کلان شهر تهران عنوان کرد و گفت: به غیر از پسماند‌هایی که به آرادکوه می‌رود، 43 هزار تن زباله هم به جاده آبعلی می‌رود. در کشور ما تکنولوژی در رابطه با پسماندهای ساختمانی هم قوی نیست و تمام این موارد به طبیعت ضرر می‌زند.

وی تاکید کرد: اگر در بودجه سال 1398 برای مشکل پسماند کلان شهرها بودجه ای در نظر گرفته شود، به طور قطع کمک بزرگی است.

شهردار تهران استفاده از سرمایه اجتماعی در زمینه رفع معضل پسماندهای شهری را یکی از راه حل‌ها دانست و عنوان کرد: اگر بتوانیم از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کنیم می‌توانیم آن را به یک فرصت و ثروت تبدیل کنیم.

حناچی ادامه داد: البته من ناامید نیستم و اعتقاد دارم با ایجاد حساسیت در شهروندان و کمک سمن‌ها می‌توانیم این سرمایه اجتماعی را به دست بیاوریم و باید سرمایه‌های اجتماعی را برای خودمان حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه پسماندهای تهران معضلاتی مثل کودکان کار و آسیب‌های محیط زیستی را به همراه دارد، گفت: دولت شهرداری‌ها را در انجام ماموریتهای حاکمیتی مانند توسعه حمل ونقل عمومی‌،دفع پسماندورفع آلودگی هوا ومنابع پایدارحمایت کند البته شرایط شهرداری تهران به نسبت بسیاری از شهرهای دیگر بهتر است. وقتی شهرداری در پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل مواجه می‌شود، نمی‌تواند به موضوعات زیست محیطی و مسائل دیگر بپردازد.

شهردار تهران تصریح کرد: استفاده از سازمان‌های مردم نهاد، افزایش حساسیت شهروندان نسبت به کاهش پسماند و افزایش هزینه تولید زباله سه راهکاری هستند که می‌توانیم برای کاهش تولید پسماند از آن‌ها استفاده کنیم. در بسیاری از کشورها اگر زباله به خوبی تفکیک نشود، شهروندان متحمل جریمه‌های سنگینی می‌شوند.

 

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار