رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران با اشاره به عدم اجرای مصوبات توسط معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در صورتی که این روند ادامه پیدا کند ما پس از جمع بندی و تذکر مجدد فرایند سؤال از شهردار تهران پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۶۹۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 02 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ محمدعلیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین  وضعیت خط 7 مترو تهران اظهار کرد: در این خصوص شهردار تهران بازدیدی را از خط داشته است و قرار است افتتاح شود اما در کل کارها به کندی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: مسئولان مربوطه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بارها اعلام می‌کنند که نبود منابع مالی مشکل اصلی عدم افتتاح خط 7 مترو تهران است و در واقع باید به این عزیزان بگویم که منابع مالی که از آسمان نمی آید و یکی از محل‌های درآمد پارک حاشیه‌ای بوده و در بودجه 97 نیز مصوب کردیم که 900 میلیارد تومان پیش بینی شده که کلا کنار گذاشتند.

علیخانی بیان کرد:  مصوبات شورای شهر تهران نیز اجرا نمی‌کنند و در واقع منابع مالی شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو است که ما مصوب کردیم برگردد به مترو و آن را نیز اجرا نکردند و خود این مجتمع ایستگاهی می توانست از طریق سرمایه گذاری در ایستگاه‌های مترو  با مالکین زمین توافق می‌کردند و هزینه یک خط و یا یک ایستگاه را بعضا پوشش می‌دادند و اینها حذف شده است.

 
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل و شورای شهر تهران ادامه داد:  در خصوص کمک‌های دولت نیز تا پیگیری نشود و آنها نیز وصول نمی شود.

وی با انتقاد از عملکرد معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: با توجه به عدم اجرای مصوبات شورای شهر تهران توسط این معاونت ما در چند نوبت تذکر می‌دهیم و در صورتی که تغییر در رویه فعالیت این معاونت صورت نگیرد ما سمت سوال از شهردار تهران خواهیم رفت.

علیخانی بیان کرد: مصوبات شورای شهر تهران غالباً اجرا نشده است و مکاتبات ما نیز بی پاسخ مانده است، هم اکنون فرایند جمع آوری آنها را در دستور کمیسیون عمران قرار داده‌ایم و آنها را یک مرحله دیگر مجدداً تذکر می‌دهیم و چون آقای حناچی تازه آمده‌اند تقصیر را متوجه ایشان نمی‌دانیم ولی جهت اطلاع وی آنها را منعکس و مکاتبه می‌کنیم و اگر پاسخ قانع‌کننده داده نشود همه موارد را در صحن از شهردار تهران سؤال خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار