نام زیبا و پرطمطراق «باغ‌ویلایی‌ها» در شهر جدید پرند در کنار کمبود امکانات و تجهیزات امنیتی سبب شده سارقان به طمع طلا و سکه اقدام به سرقت‌های مشابه در این منطقه کنند.
کد خبر: ۶۹۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 30 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ ز تهران، شهر جدید پرند هر چند با ظرفیت‌هایی همچون دسترسی آسان به آزادراه‌های تهران – ساوه و تهران - قم و کیفیت بالای ساخت‌وساز و برخورداری از مزیّت‌هایی همچون نزدیکی به فرودگاه امام خمینی(ره) و احداث نمایشگاه بین‌المللی پرند به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جدید کشور تبدیل شده است، اما  اخیراً ساکنان این شهر جدید درگیر معضلی اجتماعی شده‌اند تا جایی که بسیاری از شهروندان به ویژه در منطقه «باغ ویلاهایی‌ها» عطای ماندن در این منطقه خوش آب‌و‌هوا و آرام را به لقایش بخشیده‌ و از این منطقه کوچ کرده‌اند.

منطقه باغ‌ویلایی‌ها در شهر پرند مشتمل بر 700 تا 1000 باغ ویلا با متراژهای بسیار بالا است که ساکنان آن بر خلاف تصور عمومی افرادی از قشر متوسط جامعه هستند که به امید صاحب‌خانه شدن از سال‌های قبل با نازل‌ترین قیمت این ویلاها را پیش خرید کرده و در این منطقه ساکن شده‌اند.

اما اکنون ساکنان این منطقه که به خاطر نام غلط‌‌انداز آن (منطقه باغ ویلایی‌ها) در اذهان عموم، اشخاص پولدار و متمول به شمار می‌روند همواره در تیررس عده‌ای سارق قرار دارند که در فواصل مختلف سرقت‌های مشابهی را انجام می‌دهند به این معنا که سارقان بدون اینکه به دیگر اجناس و اثاثیه ویلاها نظر داشته باشند تنها در جستجوی طلا، جواهرات، دلار و سکه هستند که این امر نشان می‌دهد سارقان مجهز به دستگاه طلایاب بودند.

یکی از ساکنان این منطقه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شکل سرقت‌هایی که تاکنون رخ داده نشان می‌دهد که سارقان به صورت گروهی اقدام به سرقت می‌کنند و تنها هدف آن‌ها نیز سرقت طلا و جواهرت است.

وی بیان کرد: سارقان به راحتی وارد منازل می‌شوند و بدون اینکه به وسایل دیگری دستبرد بزنند مستقیم به سراغ مکان‌هایی که طلا و جواهرات وجود دارد رفته و آن‌ها را سرقت می‌کنند و قطعاً این موارد مشابه نشان می‌دهد که آن‌ها از تجهیزات طلایاب استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از ساکنان منطقه باغ‌ویلاهای‌ها نیز با اشاره به پیگیری‌ها و مراجعات بسیار به نیروی انتظامی گفت: هر بار که سرقتی اتفاق می‌اُفتد نیروی انتظامی برای نوشتن صورت وضعیت حضور پیدا می‌کند منتها بعد از آن دیگر هیچ خبری نمی‌شود.

هرچند اقدام خودجوش ساکنان این منطقه در ایجاد انتظامات محله در کنار پیگیری‌های فراوان نیروی انتظامی تا حدود بسیاری از میزان سرقت‌ها در این منطقه کاسته اما سوال اینجاست که چگونه اطلاعات دقیق این منطقه حفاظت شده به سارقان اطلاع‌رسانی می‌شود؟  

هر چند برخی مأموران وسعت و باز بودن این منطقه را عامل ناامنی آن می‌دانند اما این موضوع نمی‌تواند دلیل منطقی برای شکل‌گیری این‌گونه حوادث باشد بنابراین بدیهی است رشد سریع جمعیتی در شهر جدید پرند در کنار امکانات و تجهیزات پایین نیروی انتظامی، کنترل، نظارت و برقراری امنیت در این شهر را دشوار ساخته اما قطعاً با ورود جدی پلیس آگاهی رباط‌کریم، پرند و همچنین استان تهران به این‌گونه پرونده‌ها  امنیت و آرامش دوباره به این منطقه باز می‌گردد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار