در مراسم معارفه رئیس بهزیستی مطرح شد
شهردار تهران در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بهزیستی گفت: وضعیت مناسب سازی معابر برای معلولان، کودکان و سالمندان به رغم تلاش های حقوقی و اجرایی قابل قبول نیست.
کد خبر: ۶۹۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 29 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ پیروز حناچی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در محل این سازمان افزود: ایران چون دوران جنگ را پشت سر گذرانده و با توجه به تعداد جانبازان وضعیت مناسب سازی معابر باید وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها داشته باشد اما متاسفانه این طور نیست. 
وی ادامه داد: مناسب سازی فقط برای معلولان نیست بلکه موردنیاز زنان، کودکان و سالمندان نیز هست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر، معلول کسی است که در عرصه اجتماعی حضور پیدا نمی کند و باید کاری کنیم این اتفاق بیفتد.
شهردار تهران، مناسب‌سازی فضای شهری، آموزش و حساس‌سازی جامعه را از وظایف مشترک شهرداری و بهزیستی برشمرد.
شهردار تهران در ادامه به کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: همکاری بهزیستی و شهرداری در راستای حل معضل کودکان کار و همچنین حضور سمن‌ها و شرکای اجتماعی برای جمع‌آوری و آموزش ضروری است.
حناچی افزود: شهرداری تهران، هزار کودک کار و خیابان را پایش سلامت کرده است و روزانه 90 کودک در پنج مرکز درمانی پایش سلامت می شوند.
وی در ادامه به کارگران پاکبان فضای سبز اشاره کرد و گفت: 16هزار و 700 کارگر پاکبان فضای سبز مورد پایش سلامت قرار گرفته اند و دو هزار و 500 بیمار شناسایی شد که چهار نفر عمل سنگین داشتند. 

* مستمری کمتر از 3 کیلو گوشت است 
علی همت محمود نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان ایران نیز در این مراسم گفت: سه سال پیش مستمری مددجویان معادل قیمت سه کیلو گوشت بود اما امروز به رغم افزایش مستمری ها معادل کمتر از سه کیلو گوشت است. 
وی از وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور خواست قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را پیگیری کند.
عباس دیلمی زاده، مدیرعامل موسسه تولدی دیگر نیز در این آیین، طرح درمان زنان باردار معتاد و کودک را طرح بی نظیری دانست که به جز ایران فقط در آمریکا و استرالیا اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تکریم از دکتر «انوشیروان محسنی‌بندپی» و معارفه دکتر «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا، پیروز حناچی، شهردار تهران، سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان کشوری و انتظامی برگزار شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار