کارشناس مسئول نهضت سواد آموزی فیروزکوه همزمان با فرا رسیدن هفته سواد آموزی اعلام کرد: این شهرستان، در سال تحصیلی 96-97، رتبه دوم را در میزان با سواد آموزی استان تهران کسب کرد.
کد خبر: ۶۹۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 29 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ رقیه نوری روز شنبه در همایش سوادآموزی فیروزکوه که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: طبق سرشماری سال 95، 700 نفر از جمعیت 33 هزار و پانصد و 58 نفری فیروزکوه بی سواد هستند.
وی افزود: از 700 نفر مذکور تعداد 390 نفر ایرانی و 310 نفر از اتباع افغانستانی هستند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 96-97، 150 نفر از جمعیت بی سواد فیروزکوه با سواد شده اند که 100 نفر از آنها از اتباع افغانستانی به شمار می آیند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز در این مراسم بیان داشت: امروزه فناوری و تکنولوژی با زندگی افراد آمیخته شده است؛ مفهوم سواد نیز تغییر کرده و در خواندن و نوشتن خلاصه نمی شود.
مهدی یوسفی جمارانی ادامه داد: تغییرات مذکور می طلبد سطح آموزش در نهضت های سوادآموزی نیز ارتقا یابد و این نظام آموزشی پس از آموزش مراحل مقدماتی به آموزش رایانه و تکنولوژی های نوین به سوادآموزان بپردازد. 
وی تاکید کرد: استقلال فردی، کسب و کار و ... در جامعه امروز در گرو کسب آگاهی و دانش روز است که مسئولان مربوطه باید در جهت تامین این نیازها تدابیر جدیدی اتخاذ کرده و تلاش مستمر داشته باشند.
این مقام مسئول با بیان اینکه آگاهی، عامل آزادی بشر است، تصریح کرد: حکومت های استبدادی تحصیل را از امتیازات طبقه اشرافی می دانستند چرا که افراد با آموختن سواد از حقوق خود آگاه شده و مطالبه گری آنها خلاف خواست حاکمان بود.
نماینده عالی دولت در فیروزکوه ضمن بیان اینکه آزادی و علم آموزی ارتباطی مستقیم با یکدیگر دارند خاطرنشان کرد: هر میزان در افزایش آگاهی جامعه گام برداریم، بر قدرت و توانمندی کشور نیز افزوده می شود.
وی ابراز کرد: نهضت سواد آموزی که در 7 دی ماه سال 58 به فرمان امام راحل تاسیس شد، بخش قابل توجهی از افراد جامعه را بهرمند ساخته است.
یوسفی جمارانی اظهار داشت: بسیاری از افراد در سنین متفاوت به دلایل مشکلاتی از تحصیل محروم شده بودند که این اقدام توانست افقی روشن در زندگی آنها پدید آورد.
به گزارش ایرنا، دلنوشته خوانی سواد آموزان، برپایی نمایشگاهی از دست سازه آنها، پخش کلیپ و تقدیر از آموزگاران و سوادآموزان شهرستان از دیگر برنامه های این همایش بود. 
بر اساس این گزارش، کلاس های نهضت سوادآموزی فیروزکوه در طول سال تحصیلی، با 7 آموزگار از شنبه تا چهارشنبه در طبقه فوقانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل برگزار می شود.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار