مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل ریلی اسلامشهر خبر داد
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر گفت: عملیات اجرایی احداث خط مترو اسلامشهر تا دهه فجر ۹۷ آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 29 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ رضا قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث مترو شهرستان اسلامشهر پس از گذشت ۷ سال تا دهه فجر سال ۹۷ به زمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به‌زودی عملیات احداث تونل مترو اسلامشهر آغاز می‌شود، افزود: خط مترو اسلامشهر به‌طور پانزده و نیم کیلومتر با ۵ ایستگاه از امتداد ایستگاه آزادگان تا میدان قائم در 2 فاز اجرا می‌شود که در فاز نخست به طول ۱۰ کیلومتر تا میدان نماز سه ایستگاه احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری اسلامشهر ادامه داد: ۵۰ درصد منابع مورد نیاز طرح از منابع و اعتبارات دولتی و مابقی نیز از طریق منابع شهرداری‌ها تأمین می‌شود که شهرداری اسلامشهر بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به اینکه روزانه بالغ‌بر ۲۰۰ هزار سفر خودرویی در مسیر اسلامشهر به تهران و بالعکس انجام‌ می‌شود که با احداث خط مترو حجم این سفرها کاهش محسوسی پیدا می‌کند، ضمن اینکه در مصرف سوخت و جلوگیری از آلودگی هوا هم تأثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم در ادامه عملیات احداث مترو بتوانیم از حمایت‌های دولت و سایر دستگاه‌های دیگر هم بهره‌مند شویم تا هرچه سریع‌تر شاهد احداث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ملی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، اجرای طرح مترو اسلامشهر که در امتداد خط 3 مترو تهران و از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر احداث خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار