وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موافقتنامه ای میان این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه با هدف حمایت از ایجاد اشتغال در زمینه های فرهنگی و هنری منعقد شده است افزود: 2 هزار شغل سهم استان تهران است.
کد خبر: ۶۹۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 27 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ سید عباس صالحی عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه شهری و روستایی برای ایجاد 20 هزار شغل فرهنگی و هنری تخصیص یافته است که 10 درصد از آن، برابر 2 هزار شغل سهم استان تهران است.
وی ضمن تاکید بر جدی گرفتن مباحث فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی بیان داشت: کانون توسعه در توسعه شهری و ملی، فرهنگ و هنر است و از ایده هایی در این زمینه که قطعاً می تواند توسعه شهری و ملی را به همراه داشته باشد، به شدت استقبال خواهیم کرد.
صالحی همچنین خاطرنشان کرد: در یک دیدگاه، فرهنگ حاشیه زندگیست و افراد در زمان هایی که از همه چیز دل زده می شوند به فرهنگ پناه می برند؛ در رویکرد دوم اما فرهنگ بخشی از حیات فردی و اجتماعی اشخاص در کنار اقتصاد، امنیت و ... می شود چرا که جایگاه فرهنگ کمتر از معیشت و سیاست نیست. 
وی تصریح کرد: فرهنگ جزیی از زمین و هوای ماست که هر چه می کاریم و نفس می کشیم در این فضاست و اگر آنها آلوده شوند نمی توانیم انتظار ثمرات مثبتی را داشته باشیم؛ اگر این نگاه را باور کنیم روش زندگی، اداره شهری و حکمرانی تغییرات جدی پیدا می کنند و اهالی فرهنگ و هنر به جایگاه حقیقی خود دست می یابند.
این مقام مسئول در وصف سید کریم امیری فیروزکوه، شاعر معاصر ایرانی اظهار داشت: آن مرحوم سهم قابل توجهی در توسعه ایران و مباحث فرهنگی منطقه و کشور داشتند؛ ایشان به عنوان شخصی دانشمند و ادیب، افتخار فیروزکوه، کشور و زبان پارسی ست.
وزیر ارشاد خطاب به شهروندان فیروزکوهی ابراز کرد: علاوه بر طبیعت زیبا شهرستان، خانواده هایی در فیروزکوه زندگی می کنند که فرهنگ، حکمت و روح ایرانی را نسل به نسل منتقل کرده اند.
وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات افراد در جامعه امروز ثمره فاصله ی آنها از طبیعت است؛ هر چه از طبیعت دورتر شویم، از خدا دور شده ایم.
صالحی افزود: فیروزکوهی ها باید تلاش کنند تا این شهر کهن به اقامتگاه جسم و جان تبدیل شود که گام اول این اقدام، احیا و ترویج فرهنگ است.
110 برنامه متنوع در هفته فرهنگی فیروزکوه اجرا شد
فرماندار فیروزکوه نیز در این مراسم به تشریح هفته فرهنگی شهرستان پرداخت و گفت: در طول این هفته 110 برنامه متنوع فرهنگی توسط 14 کمیته در زمینه های گوناگون با هدف افزایش نشاط اجتماعی به اجرا در آمد.
مهدی یوسفی جمارانی افزود: برپایی نمایشگاه های شهری و روستایی با غرفه های فعال در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی، تولیدات روستایی و ...، همچنین اجرای مراسمات آئینی و رسوم سنت های قدیمی شهرستان از دیگر برنامه های هفته فرهنگی فیروزکوه بود.
وی اظهار داشت: تمام مراسم ها و نمایشگاه ها با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های صنایع دستی و هنری صنعتگران و هنرمندان شهرستان، پتانسیل های بوم گردی، طبیعت گردی و ... به انجام رسید که به این واسطه توانستیم در جهت معرفی شهرستان به علاقمندان در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری گام های مثبتی برداریم.
این مقام مسئول تصریح کرد: آداب و رسوم خاص هر منطقه در طول این هفته با برپایی جشن هایی به منظور احیا و ترویج فرهنگ شهرستان مرور شد که قصد داریم این برنامه ها را پس از هفته فرهنگی نیز ادامه دهیم.
یوسفی جمارانی خاطرنشان کرد: بازی های بومی محلی، برپایی چادرهای عشایری، قالی بافی بانوان، خوشنویسی، طبخ غذاهای محلی و ... از جمله اقدامات دیگر اجرایی در هفته فرهنگی شهرستان بود.
وی ضمن بیان اینکه فیروزکوه به عنوان شهرستانی کوهستانی و سردسیر شناخته می شود اعلام کرد: فیروزکوه علاوه بر جاذبه های گردشگری تابستانه، جذابیت خاصی در فصل زمستان دارد که هدف اجرای هفته فرهنگی شهرستان در دی ماه نیز معرفی هر چه بهتر این ظرفیت ها بوده است.
وی ابراز کرد: تمامی فعالیت ها منجر به نشاط، شادابی، وحدت و انسجام میان مردم شهرستان شد که این امر از مهم ترین دست آوردهای هفته فرهنگی تلقی می شود.
آمیختگی مفاهیم با هنر آن را لطیف و زیبا می کند
امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: فرهنگ امروز جامعه ما ثمره ایثار انسان های بسیاری است، ما میراث داران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و باید در جهت حفظ فرهنگمان گام برداریم.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی امیری ارجمند گفت: تمامی مفاهیم اگر بخواهد رنگ لطیف و زیبایی پیدا کنند باید با فرهنگ و هنر آمیخته شوند.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم تاکید کرد: این شهرستان سرشار از نخبگان و جوانان مستعد در زمینه های متفاوت است که حمایت از آنها می تواند منجر به نتایج خوب فردی و توسعه شهرستان شود.
قاسم میرزایی نیکو ابراز کرد: شهرستان های دماوند و فیروزکوه قطب تامین بسیاری از نیازهای پایتخت هستند و در زمان تخصیص بودجه باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.
به گزارش ایرنا، اجرای تئاتر با محوریت ایثار و شهادت، موسیقی محلی، پخش کلیپ، تجلیل از امیربانو امیری فیروزکوهی (فرزند شاعر فیروزکوهی)، مفاخر، جوانان و شخصیت های برجسته فیروزکوه، و ... از جمله برنامه های اجرایی در مراسم اختتامیه اولین هفته فرهنگی این شهرستان بود.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری پایتخت واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار