واکسن آنفولانزا هر سال برای پیشگیری از بروز آنفولانزا به برخی افراد تزریق می شود که امسال مشکلی در این زمینه وجود داشته، در ادامه به بررسی مشکل واکسن آنفولانزا پرداخته می شود
کد خبر: ۶۹۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 26 December 2018

تابناک فارس به نقل از ربیع: رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌هایی مبنی بر عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال گذشته از سوی برخی از داروخانه‌ها دریافت کردیم، گفت: افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند و باید مجددا واکسن جدید آنفلوآنزا را تزریق کنند.
دکتر علی واشقانی از توزیع واکسن آنفلوآنزای جدید از این هفته خبر داد و گفت: متاسفانه یکسری گزارش‌ها به ویژه در استان فارس داشتیم مبنی بر این که برخی از داروخانه‌ها به صورت غیر قانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل را عرضه کردند که این داروخانه‌ها شناسایی و برخوردهای قانونی لازم با آنها انجام شده است.

افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند. بنابراین بعد از توزیع واکسن جدید آنفلوآنزا باید مجددا آن را تزریق کنند.

البته واکسن سال گذشته عوارض خاصی برای مردم ندارد و مشکلش عدم اثربخشی است، بنابراین از این هفته واکسن جدید آنفلوآنزا توزیع می‌شود و افرادی که طی چند روز گذشته این واکسن را تزریق کردند باید مجددا واکسن جدید را هم تزریق کنند.

برچسب ها: اکسن ، آنفولانزا ، تزریق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار