شهردار تهران با بیان اینکه مترو را در اولویت نخست کارم قرار خواهم داد گفت: قول می دهم وضعیت مترو را درست کنم.
کد خبر: ۶۹۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 25 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ پیروز حناچی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از خط 6 مترو در کارگاه «دولت آباد» خطاب به مدیران و پیمانکاران مترو اظهارداشت: در این بخش کاری انجام می دهیم که در ارتباط مستقیم با سلامت شهروندان قراردارد.

بهره برداری از خط 6 تا پایان امسال 
وی در ادامه با بیان اینکه این قول را گرفتیم که مجموعه بانک شهر به تعهدات خود مرتبط با این خط مترو ادامه دهد خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم 9 کیلومتر از خط 6 با سه ایستگاه مسافرگیری را (دولت آباد تا میدان شهدا) به بهره برداری برسانیم. 
حناچی با بیان اینکه در فاصله کمتر از 2 ماه تلاش می شود خط مترو میدان شهدا به میدان امام حسین(ع) متصل شود یادآور شد: خط 6 بیشترین مزیت را برای مردم شهرری دارد و موتور تحرک توسعه گردشگری زیارتی است. 
شهردار تهران یکی از تاثیرهای راه اندازی خط 6 را کاهش بار خط یک برشمرد و افزود: با اتمام کامل خط 6 به طور طبیعی فشار از روی خط های اصلی کاسته می شود. 
به گزارش ایرنا خط 6 مترو تهران یکی از خطوط درون‌شهری با ۳۱ ایستگاه در ۳۱ کیلومتر است که از دولت آباد در جنوب پایتخت شروع می شود و به سمت شمال غربی شهر امتداد دارد.
مترو تهران که فعالیت آن نخستین بار از سال 1377 شروع شده در 6 خط اصلی با 204 کیلومتر و 116 ایستگاه فعال است و برابر آمارها روزانه افزون بر سه میلیون نفر از شهروندان با این وسیله حمل و نقل عمومی جابه جا می شوند.

* آمارهای حناچی از سلامت تهرانی ها 
شهردار تهران در این مراسم همچنین با بیان اینکه آمارهایی در خصوص سلامت شهروندان تهرانی وجود دارد که محرمانه نیست گفت: سالانه 57 هزار نفر در تهران به طور طبیعی فوت می کنند، از این تعداد یکهزار و 200 مرگ ناشی از حوادث و سوانح است که اغلب این افراد مردان در سنین کار و نیز کودکان بالای پنج سال را تشکیل می دهند. 
حناچی با تاکید بر اینکه باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنیم که مهمترین آن توسعه مترو است به تاثیر توسعه مترو بر کاهش آلودگی هوا اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آمارها چهار هزار و 573 نفر در سال 94 به دلیل ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فوت کرده اند. 
وی یادآور شد: هزار و 494 نفر نیز در پایتخت به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان ها مراجعه می کنند. 
شهردار تهران گفت: ذرات معلق در سال گذشته در 239 روز بیش از حد استاندارد، 102 روز درشرایط حساس و 9 روز در شرایط اضطراری قرار داشت. 
وی اضافه کرد: همچنین 400 نفر در تهران به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی جان خود را از دست داده اند. 
شهردار تهران با بیان اینکه 9،3 درصد تهرانی ها دیابت دارند و 53 درصد از این افراد از دیابت نوع 2 خود بی اطلاع هستند افزود: همچنین 50 درصد کلسترول بالا، 30 درصد تری گلیسیرین و 36 درصد دچار پرفشاری خون دارند. 
حناچی اظهارداشت: از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون دارد که در مجموع یک میلیون و 700 هزار نفر را شامل می شود و همچنین از هشت تهرانی دارای فشار خون، یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.
وی با بیان اینکه 35 درصد پایتخت نشینانِ 55 سال به بالا چاق هستند گفت: در کل 19،2 درصد تهرانی ها چاق و خانم ها نیز 1،7 درصد برابر مردان چاق هستند.
شهردار تهران اضافه کرد: مصرف میوه و سبزی 50 درصد تهرانی ها کمتر از استاندارد است و تنها از هر پنج تهرانی یک نفر واحد مورد نیاز را دریافت می کند. 
حناچی یادآورشد: پایین ترین سطح کنترل زیست سالمندان در تهران است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار