سخنگوی سازمان اورژانس کشور خبر داد
رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: در حادثه واژگونی اتوبوس که حوالی ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه ظهر امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات رخ داد،‌ ۷ تن جان باختند و ۲۸ نفر مصدوم شدند.
کد خبر: ۶۹۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 25 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛رئیس مرکز اورژانس تهران در ارتباط با جزئیات گفت: این حادثه ساعت ۱۲:۲۰ ظهر امروز (سه شنبه) در دانشگاه علوم و تحقیقات رخ داده است.

دکتر پیمان صابریان افزود: پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله یک بالگرد اورژانس،۱۵ دستگاه آمبولانس ۲ دستگاه اتوبوس، ۲ دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: متاسفانه در این حادثه 7 نفر جان باختند ( 2 نفر خانم و 5 نفر آقا) و 28 نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان های نیایش،عرفان،حضرت رسول، امام خمینی(ره)،شریعتی انتقال یافتند.

جزئیات حادثه از زبان رئیس اورژانس کشور

سکته راننده، دلیل واژگونی اتوبوس

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: طبق گفته شاهدان عینی سکته راننده دلیل واژگونی اتوبوس دانشجویان بوده است.

ابراهیم کلانتری در گفتگو با مهر گفت: مسئولان دانشگاه دقایقی پس از رخ دادن این حادثه در محل حاضر شدند. در حال حاضر نیز مسئولین در حال پیگیری موضوع هستند.

با این حال پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به اینکه احتمال افزایش تعداد فوتی‌های حادثه اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات وجود دارد، افزود: سکته راننده اتوبوس حادثه دانشگاه مورد تایید نیست و پزشکی قانونی باید در این زمینه اظهار نظر کند.

حوالی ساعت ۱۲ امروز واژگونی یک اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٧دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در پیچ واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد به سمت کتابخانه چپ کرد. 

روایت سخنگوي سازمان اورژانس از واژگوني اتوبوس در دانشگاه علوم تحقيقات
 
انتقال اتوبوس نصف شده حادثه دانشگاه علوم تحقیقات

بخشی از این اتوبوس پس از واژگونی در زمین فرو رفته بود که امدادگران با جرثقیل آن را از زمین خارج کردند.

 
صحبت‌های یکی از مصدومان سانحه که دلیل حادثه را بریدن ترمز اتوبوس اعلام می‌کند!
 

شمار قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد به ۹ تن رسید
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۸:۳۷

رئیس اورژانس تهران از افزایش تعداد کشته شدگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات به ۹ نفر خبر داد.

دکتر صابریان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: یکی دیگر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران که در بیمارستان رسول اکرم بستری بود جان خود را از دست داد.
وی نام این فرد را سارا رادمنش اعلام کرد.

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۵۱

دکتر عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متاسفانه این حادثه ۲۸ مصدوم و هشت فوتی بر جای گذاشت؛ به طوری که یک تن از فوتی‌ها در بیمارستان و هفت تن نیز در صحنه جان باختند. هفت تن از این مصدومان بستری در بیمارستان‌ها بدحال هستند. دو تن از آنها در بیمارستان حضرت رسول تحت عمل جراحی قرار دارند و پنج تن دیگر نیز در آی سی یو بیمارستان‌های امام و شریعتی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

 
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۴۸

دانشجوی مجروح شده در حادثه اتوبوس مرگ دانشگاه علوم و تحقیقات گفت : بعد از چپ شدن، اتوبوس دو بار دور خود چرخید .

یکی مجروحان اتوبوس مرگ دانشگاه علوم و تحقیقات در گفتگو با برنا مطرح کرد : سر پیچ ترمز اتوبوس برید. راننده سکته نکرده بود ، تمام سعی خود را کرد که اتوبوس در دره سقوط نکند  تا همه نمیرند ، با همین قصد  تلاش کرد  اتوبوس چپ کند .

دو نفر از مصدومان حادثه سقوط مرگبار اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان امام (ره) ترخیص شدند .

 

این واحد دانشگاهی چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل اعلام شد.

در اطلاعیه وب سایت اطلاع‌رسانی واحد علوم و تحقیقات آمده است:

متأسفانه به دلیل واژگونی یک دستگاه اتوبوس دانشجویی در سایت واحد علوم و تحقیقات، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه کشته و مصدوم شدند.

ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، به اطلاع می‌رساند واحد علوم و تحقیقات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۵ و ۶ دی ماه ۱۳۹۷ به دلیل اعلام عزای عمومی تعطیل می‌باشد.

محمدشکرچی زاده اظهار کرد: یکی از چالش های مهم ما این است؛ کسانی که تصمیمات اساسی در کشور می گیرند باید باور داشته باشند که نتایج تحقیقاتی می تواند به یک کار اساسی بیانجامد.

رئیس مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی، گفت: حادثه ای که برای اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد رخ داد ناشی از این مسئله است که هنوز برای کاربردی کردن نتایج تحقیقات، باوری وجود ندارد وگرنه ما می توانستیم مانند سایر کشورها به طرح 'صفرکشته' برسیم.

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۲۴

دانشگاه آزاد اسلامی در پی حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل تعدادی از دانشجویان عزیز، با صدور اطلاعیه ای، در گذشت این عزیزان را به خانواده بزرگ و داغدار دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده های معزز آنان تسلیت گفت.

 رئیس پلیس راهور تهران گفت: متاسفانه اتوبوس حامل دانشجویان در شیب دانشگاه بوده به پایه بتنی برخورد می کند و این علت افزایش کشته شدگان بوده است.

ورود شورای شهر به حادثه واژگونی سرویس دانشجویان
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۱۰

ریس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از ورود شورای شهر به حادثه واژگونی سرویس دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات خبر داد.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدیدش از محل واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ ایمنی در کشورمان نهادینه نشده است و بر همین اساس مدام شاهد آن هستیم که اتفافات ناگواری همچون این حادثه رخ می‌دهد و دستگاه‌ها با هزینه‌های چند برابری زخم بر زمین مانده را تیمار می‌کند.

وی با بیان اینکه مرگ فرزندان به خصوص دانشجویان ، نخبگان و... و همچنین آسیبی که در این حادثه‌ها به خانواده‌ها می‌رسد، جبران ناپذیر است، تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه دو دختر دانشجو و 5 پسر دانشجو به همراه راننده اتوبوس جان خود را از دست دادند و این در حالی بود که این افراد هفته آینده امتحان داشتند و حقش نبود که چنین اتفاقی برایشان رخ دهد.

امانی با اشاره به شیب تند مسیر دانشگاه گفت: پلیس باید بررسی کند اما برای من جای سوال است که چرا مسیر ایمن نبود؟ چرا گارد ریل نداشتند؟ چرا سرعت گیر نبود؟

وی با بیان اینکه آیا صرف اینکه سرویس دانشجویان به شرکت پیمانکاری تحویل داده شود کار تمام می‌شود، تصریح کرد: این مسیر باید ایمن می‌شد و همچنین ایمنی خودرو نیز باید لحاظ می‌شد؛ چرا که من شنیده‌ام این خودرو احتمالا برای شهر کرج بوده که برای پیمانکار دانشگاه کار می‌کرده است.

امانی با بیان اینکه متاسفانه نظارت و ایمنی حلقه مفقوده در کشور است گفت: تا کی قرار است که چنین اتفاقاتی رخ دهد و ما نیز درس عبرت نگیریم و در این حادثه دیدیم که همه دستگاه‌ها پا به پای هم کار کردند؛ اما این در حالیست که قبل از وقوع حادثه هماهنگ کردن این دستگاه کار آسانی نیست.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر در این موضوع حساس هستند گفت: درست است که ما در داخل دانشگاه وظیفه‌ای نداریم؛ اما قطعا به این موضوع ورود خواهیم کرد.

امانی افزود: درست روبه روی در دانشگاه بیمارستان فوق تخصصی فرهنگیان وجود دارد اما درش بسته بود و مجبور شدند که بیماران را به سایر مراکز درمانی اعزام کنند و حالا چه کسی جوابگوی این حادثه است؟

مسئولیت راهنمایی و رانندگی در محوطه دانشگاه علوم تحقیقات بر عهده دانشگاه است
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۰۹

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد متعلق به شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با همین دانشگاه بوده است تاکید کرد: برابر قانون، پلیس اجازه حضور در فضاهای دانشگاهی اعم از دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی را ندارد و مسئولیت راهنمایی و رانندگی در این منطقه نیز بر عهده خود دانشگاه بوده است.

سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه حضور در محل تصادف مرگبار اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد در گفت و گو با ایسنا، درباره این حادثه گفت: علت این حادثه تاکنون مشخص نشده و کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در در حال انجام اقدامات کارشناسی برای یافتن علت این حادثه هستند.

وی با بیان اینکه این حادثه در معابر داخلی دانشگاه رخ داده است خاطرنشان کرد: برابر قانون، پلیس اجازه حضور در فضاهای دانشگاهی اعم از دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی را ندارد و مسئولیت راهنمایی و رانندگی در این منطقه نیز بر عهده خود دانشگاه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به جزئیات وقوع این حادثه اظهار کرد: اتوبوس در حال حرکت مسیر سرپایینی بوده که در یکی از پیچ‌ها از مسیر خارج شده است و حدود ۹۰ متر وارد فضای سبز و پس از برخورد با یک پایه بتنی اتاق آن تخریب و متوقف شده است.

مهماندار با بیان اینکه حدود دو سوم اتوبوس یعنی از ابتدا تا انتهای اتوبوس کاملا در برخورد با دیواره بتنی تخریب شده و از بین رفته است خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که برخورد با پایه بتنی در تشدید خسارات این حادثه موثر بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده نیز متعلق به شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با خود دانشگاه بوده است گفت: وظیفه تامین امنیت در معابر داخلی برعهده خود همان نهادها است اما اگر از پلیس کمک بخواهند یا درخواست مشاوره داشته باشند ما از آنها دریغ نخواهیم کرد و تمام توان خود را برای این امر انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه آیا این نقطه حادثه خیز بوده یا خیر؟ اظهار کرد: تمامی موارد از سوی پلیس در دست بررسی است و گزارش آن اعلام خواهد شد.

آغاز تحقیقات کیفری مقدماتی در تصادف دانشگاه آزاد
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۰۵

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از آغاز تحقیقات کیفری در پرونده حادثه تصادف اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کیوان ظهیری در این باره گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳۸ جنت آباد پس از اطلاع از حادثه سریعا وارد عمل شدند و با کمک سایر نیروهای سرکلانتری دوم در کنار نیروهای امدادی و مسئولان دانشگاه به کمک مصدومان و برقراری نظم محل شتافتند.

وی اضافه کرد ضابطان قضایی کلانتری حسب دستور و تحت نظارت مقام محترم قضایی در چهار مرکز درمانی محل بستری حاضر شده اند و در حال انجام تحقیقات کیفری مقدماتی هستند.

 

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران: اتوبوس مربوط به اسلامشهر است
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۶:۰۲

پیمان سنندجی در گفتگو با آنا اظهار کرد: این اتوبوس متعلق به شرکت اتوبوسرانی نیست.

وی با بیان این‌که سازمان‌ها و نهادها برای استفاده از اتوبوس نیازی به دریافت مجوز از ما ندارند، افزود: من نسبت به روند به‌کارگیری این اتوبوس‌ها اطلاعی ندارم ولی به‌نظر می‌رسد خود دانشگاه به‌طور مستقل مناقصه‌ای را برگزار کرده بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این‌که هر اتوبوسی که در شهر تردد می‌کند نیازی به مجوز سازمانی اتوبوسرانی ندارد، گفت: پلاک این اتوبوس ۷۸ و مربوط به اسلامشهر است و تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد پلاکشان ۲۲ یا ۱۱ است.

۸ کشته و ۲۸ مجروح در حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات / روز گذشته همین اتوبوس ترمز بریده بود

به گزارش آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی به‌منظور پیگیری از وضعیت  مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات، در بیمارستان عرفان نیایش حضور یافت.

دکتر صالح اسکندری رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیز دکتر ولایتی را همراهی می‌کنند.

همچنین دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دقایقی پس از دکتر ولایتی در بیمارستان عرفان نیایش حضور پیدا کرد و با دانشجویان و خانواده‌های مصدومان این حادثه به گفتگو پرداخت و از آنها دلجویی کرد.

گفتنی است دکتر طهرانچی و سایر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی درحال سرکشی از بیمارستان‌های محل درمان حادثه‌دیدگان سانحه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات هستند.

اتوبوس تحت نظارت شهرداری نبود
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۵:۴۳

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: ضمن ابراز تأسف از دریافت این خبر ناگوار، اعلام می‌کنیم که اتوبوس حادثه دیده تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نبوده است.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل دانشگاه، بلای جان دانشجویان
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۵:۳۸

یکی از دانشجویان حاضر در محل حادثه به خبرنگار ایسنا گفت: دانشگاه علوم تحقیقات در سراشیبی قرار دارد و دانشکده‌ها به صورت پلکانی در مسیر هستند؛ از آنجایی که مسیر طولانی است، دانشجویان ناگزیرند از اتوبوس‌های دانشگاه استفاده کنند.

این دانشجو ادامه داد: پیش از این قرار بود که دانشجویان با حمل و نقل کابلی جابه‌جا شوند، اما با تغییر مدیریت دانشگاه، پروژه‌ تلکابین دانشگاه متوقف شد.

یکی دیگر از دانشجویان نیز در گفت‌گو با ایسنا تاکید کرد: اتوبوس‌هایی که برای سیستم حمل و نقل دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند بعضا مستهلک هستند و ایمنی درستی ندارند و قرار نبود که طولانی مدت از آنها استفاده شود. مخصوصا در زمستان که یخبندان می‌شود، این موضوع نگران کننده‌تر است.

وی ادامه داد: در مورد حادثه‌ امروز هم ما اینطور شنیدیم که اتوبوس ترمز بریده بود و متاسفانه تا الان هفت نفر فوت کرده‌اند.

یکی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات نیز گفت: اتوبوس‌های دانشگاه همگی مستهلک هستند و تعداد آنها کافی نیست و بیشتر از ظرفیت و حدود 60 تا 70 نفر دانشجو را سوار می‌کنند.

به گفته این دانشجو، بعضاً دیده شده که رانندگان پشت فرمان خواب آلوده هستند و یا در حال خوردن و آشامیدن هستند و تمرکز کافی ندارند!

یکی از دانشجویان نیز اظهار کرد: علی رغم اینکه مسیر بین دانشکده ها در دانشگاه علوم و تحقیقات مانند جاده چالوس است اما این مسیر فاقد گاردریل است و رانندگان نیز حتی اصول ایمنی اولیه را هم رعایت نمی‌کنند و گاهی بیش از ظرفیت دانشجو سوار می‌کنند. به همه این موارد، سیستم ناکارآمد و فرسوده حمل و نقل دانشگاه را هم باید اضافه کرد.

 

اسامی مصدومین حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات تهران
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۵:۲۸

مجبتی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اسامی مصدومان حادثه دانشگاه علوم تحقیقات را به شرح زیر اعلام کرد:

بیمارستان امام خمینی:

علیرضا ولی محمدی
مینا نعمتی
محمد ابراهیمی فر‌
میرمهنا یوزباشی
ملیکا سادات افتخار عزیزی
شکوه نعمتی
فاطمه عبداللهی
ثنا عابدی
فاطمه رحمی
کیارش اسدی کمال
سامان قضاوتی
مهدی مغنیان
هدیه جالیلی
کوروش ثابت
کامیاب اهری
خدیجه وکیلی

بیمارستان شریعتی:

مرد مجهول الهویه
محمد امین عابدینی
سید آرین حقیقت

بیمارستان حضرت رسول:

علی هروانی
بهاره کوچه باغیان
علی عرب نژاد
ملیکا فراهانی
محمد مهدی قدیمی

بیمارستان نیایش:

مرد مجهول الویه

اسامی فوتی ها به شرح زیر است:

سجاد پور احسان
علی حسین زاده
احسان صفایی
هویت 5 نفر از کشته شدگان هنوز مشخص نیست

۸ کشته و ۲۸ مجروح در حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات / روز گذشته همین اتوبوس ترمز بریده بود

گفته می‌شو‌د اتوبوس واحد علوم و تحقیقات نقص فنی داشته و راننده قادر به متوقف کردن اتوبوس نبوده ا‌ست که اتوبوس د‌ر نزدیکی کتابخانه مرکزی دانشگاه د‌ر خاکی واژگون شده ا‌ست.

دانشگاه آزاد اسلامی در پی حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل تعدادی از دانشجویان با صدور اطلاعیه ای، در گذشت این عزیزان را به خانواده بزرگ و داغدار دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده های معزز آنان تسلیت گفت.

دستور منتظری به دادستان تهران برای پیگیری حادثه مرگبار در دانشگاه آزاد
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۵:۰۰

دادستان کل کشور به دادستان تهران دستور داد موضوع وقوع حادثه مرگبار در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد را پیگیری کند.

در پی حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ، حجت الاسلام و المسلمین منتظری طی دستوری از دادستان تهران خواست که به موضوع رسیدگی کند.

متن دستور دادستان کل کشور به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

با سلام و تحیت؛

نظر به خبر سقوط اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و کشته و زخمی شدن شماری از آنان، مقتضی است بازپرس مربوطه در محل حاضر و ضمن بررسی صحنه، موضوع را رسیدگی کرده و نتیجه آن را گزارش نمایند.

محمد جعفر منتظری

روز گذشته همین اتوبوس ترمز بریده بود
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۵۴

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات در گفتگو با برنا گفت: این اتوبوس دیروز به علت خالی کردن ترمز با جدول تصادف کرده بود. ظاهرا امروز هم به همین دلیل واژگونی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود : دانشگاه هزینه ساخت تله کابین پرداخت می کند  ولی حاضر نیست برای تعمیر اتوبوس های سرویس این دانشگاه که بسیار فرسوده هستند هزینه کند .

واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۴:۵۱
 

عکس از خبرآنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار