فرمانده انتظامی ملایر نیز اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان منهدم، یک هزارو ۱۶۰ متهم خرده فروش مواد مخدر و ۲۰۸ معتاد متجاهر در این مدت دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 24 December 2018
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در راستای اجرای طرح ملی کرامت تاکنون پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد و مواد مخدر در این شهرستان پرداخت شد و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، باب الله فتحی در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با محوریت طرح ملی کرامت در شهرستان ملایر افزود: در این راستا مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد در ملایر ساماندهی شد و هم اکنون هفت کمپ اعتیاد برادران و یک کمپ بانوان در این شهرستان فعال است.

وی راه اندازی گرمخانه توسط شهرداری، ایجاد پایگاه‌های مشاوره ترک اعتیاد در مراکز بهداشتی و درمانی، آموزش نحوه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر برای نوجوانان، جوانان و خانواه ها، راه اندازی کلینیک مشاوره رفتاری و برگزاری همایش‌های پیاده روی خانوادگی با شعار «نه به اعتیاد» در سطح شهرستان را از دیگر اقدامات برشمرد.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: با کمک اداره ورزش و جوانان ملایر ۳۱ خانه ورزش در سطح روستا‌های این شهرستان راه اندازی و مجوز فعالیت ۲۵ سازمان مردم نهاد نیز صادر شد که این تعداد هم اکنون به ۳۱ سمن رسیده است.

فتحی همچنین به برپایی نمایشگاه‌های فصلی مواد مخدر با موضوع آسیب‌های اجتماعی و راه اندازی شورا‌های محلی مبارزه با مواد مخدر در سطح روستا‌ها اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات ما در اجرای طرح ملی کرامت، تامین اعتبارات بود که ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در این زمینه کمک‌های خوبی به ملایر داشت.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در قالب چهار کمیته برای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان انجام شد، ریشه کنی جرم و پاکسازی شهرستان از مواد مخدر را چشم انداز طرح ملی کرامت عنوان کرد.

معاون استاندار همدان ادامه داد: در اجرای این طرح برخورد با خرده فروشان، عمده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر و آموزش و راهنمایی مردم و خانواده‌های معتادان از موضوع‌های مهمی بود که به خوبی اجرا شد.

فتحی ایجاد قبح اجتماعی مواد مخدر و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت‌های دولتی، مردمی و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی را از سیاست‌های کلی طرح ملی کرامت برشمرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد نیازمند یک عزم ملی و همگانی است.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب ملایر نیز با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات عملیاتی زیادی انجام شد افزود: یک هزار و ۷۰ تن در سطح شهرستان نسبت به این طرح آگاه سازی شدند.

سعید احمدی فر با اشاره به بررسی کارشناسی نقاط آلوده شهر و تبدیل این مناطق به پایگاهی امن برای معتادان و اراذل و اوباش گفت: بر اساس قانون دستور تخریب و مسدود سازی مکان‌های آلوده صادر و شهرداری نسبت به اجرای آن اقدام کرد که رضاتمندی شهروندان را به دنبال داشت.

فرمانده انتظامی ملایر نیز اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان منهدم، یک هزارو ۱۶۰ متهم خرده فروش مواد مخدر و ۲۰۸ معتاد متجاهر در این مدت دستگیر شدند.

سرهنگ داود علی بخشی پاکسازی ۸۸ مورد از نقاط آلوده شهرستان، کشف ۲۶۸ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک، هفت کیلو و ۳۰۱ گرم هرویین، شیشه ۱۵۰ گرم و ۷۹۵ کیلو و ۹۳۵ گرم مواد مخدر گل در ۹ ماهه امسال را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی ادامه داد: در مجموع در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۱۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شد.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین به کشف ۱۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف و ۲ قبضه سلاح در ۹ ماهه امسال اشاره و بیان کرد: از زمان اجرای طرح تاکنون بیش از ۲۲ هزار تن از جامعه هدف ما در نقاط مختلف شهرستان آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز به دستاورد‌های مهم طرح ملی کرامت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح ملی کرامت در ملایر موفق اجرا شده است.

سرهنگ داود ابراهیمی افزود: در یکی از نقاط آلوده ملایر همچون ۱۶ متر شمس آباد پارک محلی و پایگاه فرهنگی ایجاد کردیم که برای ایجاد پایگاه فرهنگی ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

وی خواستار اختصاص اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی برای تکمیل این پایگاه شد و بیان کرد: ایجاد یک اردوگاه برای بهبودیافتگان پس از رهایی از مواد مخدر و اعتیاد در این شهرستان ضروری است و نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر یادآورشد: تاکنون برای اجرای طرح ملی کرامت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده ایم و برای اوقات فراغت جوانان و استعدادیابی آنان نیز چند سوله ورزشی در روستا‌ها احداث شده است.

سرهنگ ابراهیمی همچنین ایجاد پارک‌های محلی، پاکسازی نقاط آلوده در حاشیه شهر، احداث پایگاه‌های فرهنگی و ورزشی در مناطق محروم و آموزش ۲۰۰ هزار تن از ابتدای اجرای طرح تاکنون را از دیگر اقدامات سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد.
 
از سال ۹۵ تاکنون ملایر و فلاورجان اصفهان به عنوان شهر‌های پایلوت اجرای طرح ملی کرامت انتخاب شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار