در خطبه‌های نماز جمعه‌ بابل مطرح شد
همزمان با سراسر ایران اسلامی خطبه‌های امروز شهرستان بابل با استقبال گسترده امت خداجو همراه و خطبای جمعه بر مقاومت در مقابل دشمنان، حفظ وحدت و مبارزه با مفسدان اقتصادی و دلالان بازار تاکید کردند.
کد خبر: ۶۹۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 21 December 2018

بلاغ، خطبه‌های امروز در مصلی‌های جمعه شهرستان بابل با استقبال خوب مردم از سخنرانی انقلابی ائمه جمعه همراه شد و حاضرین ضمن حمایت از مقاومت در مقابل استکبار جهانی با شعارهای الله‌اکبر و فریادهای مرگ بر آمریکا خواستار مقابله با تحریم‌ها و فشار اقتصادی دشمنان خارج‌نشین و دست نشاندگانشان در داخل شدند.


خیانت‌ها و زیاده‌طلبی‌های برخی نمایندگان مجلس خجالت‌آور است
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های امروز نمازعبادی سیاسی جمعه مردم بابل با اشاره به برکات این فریضه الهی اظهار کرد: نمازجمعه مایه کورشدن چشم دشمنان اسلام را فراهم می‌کند و شکوه، عزت و عظمت به امت اسلامی می‌بخشد.

وی افزود: امسال چهلمین سال انقلاب اسلامی است، عدد چهل نشان‌دهنده پختگی انقلاب و ابدا نشان‌دهنده پیری آن نیست.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: انقلاب در ۴۰ سالگی خود بعد از گذشتن فراز و نشیب و کسب تجربیات زیاد به کارآمدی، شکوه و عظمت می‌رسد، تمام همت دشمنان این است که انقلاب در چهلمین سال خود به بحران دچار شود و به جشن ۴۰ سالگی خود نرسد.
این مسئول تصریح کرد: به‌کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی ایران اسلامی جشن بزرگ۴۰ سالگی خود را باشکوه برگزار می‌کند، از اولین روزهای انقلاب دشمنان ما بر نزدیک بودن سقوط انقلاب تاکید می‌کردند اما به‌رغم همه توطئه‌ها انقلاب هرروز تنومندتر شد و امروز به ۴۰ سالگی خود رسیده است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: این روزها با فشار اقتصادی در کشور نگرانی‌هایی وجود دارد و آنچه که در عرصه اقتصادی می‌بینیم جهش شدید قیمت‌ها از چند ما قبل تاکنون است که زندگی مردم را تحت فشار قرار داده است که باید جدا فکری برای آن کرد.

وی افزود: برخی‌ها بیان می‌کنند که عناصر فتنه‌گر سال۸۸ درصدد هستند با فتنه اقتصادی مردم را تحت فشارقرار دهند هر چند من آن را بدبینامه می‌دانم اما باید به این نگرانی‌ها با تدبیر درست و حل مشکلات اقتصادی توسط دولت و مجلس پاسخ داده شود.

خطیب جمعه بابل اذعان کرد: بخشی از این مسائل اقتصادی ناشی از قاچاق کالا در کشور است چگونه یک خبرنگار با دوربین ساده خود لوله‌های زیاد قاچاق سوخت را در سواحل کشف می‌کند اما مسؤولان امر این‌ها را نمی‌بینند، چگونه قاچاق دام‌ها موجب خروج گوشت و دام از کشور و سبب گرانی گوشت در کشور شده است.

روحانی ادامه داد: دشمنان با بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت دنبال فضای ناامیدکننده در کشور هستند، این بی‌تدبیری‌ها هیچ توجیهی ندارد و باید مسؤولان مرحمی بر دردهای اقتصادی بگذارند و مشکلات را از پیش پای مردم بردارند.

وی با اشاره به جایگاه مجلس و مجلس‌نشینان اظهار کرد: به فرموده امام راحل "مجلس شورای اسلامی عصاره فضایل ملت و برآمده از الله‌اکبر مردم است" دست به دست شدن فیلم یکی از نمایندگان زیاده‌خواه در سطح کشور موجب رسوایی این دسته از نمایندگان شد، خدا می‌داند چه صحنه‌هایی هست که دوربین پروردگار می‌گیرد اما خدا آبروی آن‌ها را حفظ می‌کند.

امام‌جمعه بابل یادآور شد: خیانت‌ها‌و زیاده‌طلبی‌های برخی نمایندگان مجلس خجالت‌آور است، در مجلسی که سعی می‌شود نسبت به سازمان‌ها بر اساس حق خودش تحقیق‌و تفحص کند، ریاست مجلس شجاعت به‌خرج دهد و گروهی برای تحقیق‌و تفحص رفتار نمایندگان با رای نمایندگان تشکیل شود تا وضعیت نمایندگان با معیارهای تعیین شده امام راحل برای مجلس تطبیق داده شود، البته نمایندگان خدوم هم وجود دارند.

این مسئول با اشاره به مسائل سیاسی روز اذعان کرد: خبرهای خوشی از منطقه غرب آسیا به‌گوش می‌رسد، این خبرهای خوش ثمره مقاومت است، رئیس‌جمهور بدبخت و بیچاره آمریکا با هفت هزار نیروی نظامی عقب‌نشینی می‌کند، ترامپ خفت را به‌جان خرید و سربازان آمریکایی تدریجا به پادگان‌های خود بر می‌گردند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: کشورهای عربی آرام‌آرام دنبال ایجاد روابط با نظام سوریه هستند، دولت سودان که امروز نیروهای نظامیش در قالب مزدوران سعودی در یمن می‌جنگند با هیاتی عالی رتبه وارد سوریه شد و مذاکرات سوئد در واقع پیروزی برای مقاومت یمن بود، آل‌سعود و اتحاد عبری، عربی و غربی که فکر می‌کردند ظرف چهار هفته انصارالله را نابود می‌کنند پیروز نشدند و این جنگ تحمیلی علیه انصارالله و مردم یمن چهار سال طول کشید.

وی ادامه داد: به‌رغم همه فشارهای سنگین و جنایت‌های بی‌شماری که علیه مردم یمن فراهم شد، دشمنان انصارالله را به رسمیت شناختند، این ثمرات و برکات مقاومت است.

خطیب جمعه بابل در پایان گفت: شب یلدا را برای نشر و تبیین ارزش‌های بزرگ الهی که از جمله آن صله‌رحم است، استفاده کنید، نزد بزرگترهای خود بروید و صله‌رحم را احیا کنید، این فرصت‌های خوب و سنت‌های ارزشمند را تقویت کنید تا زمینه استحکام درونی جامعه ما فراهم شود.


مجلس در راس امور است نه نماینده
در خطبه‌های امروز نمازگزاران جمعه شهر امیرکلا حجت‌الاسلام عباس بابائیان با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز جامعه ایرانی اظهار کرد: دولت محترم جلوی گرانی‌و افسارگسیختگی بازار بگیرید، چرا با ارزان شدن دلار، قیمت کالاها همچنان بالاست؟

وی افزود: مسئولان نظارتی چرا خوابند و بازار را در این شرایط سخت اقتصادی رها کرده‌اند، چرا مسئولین زمانی که بر روی صندلی قدرت می‌نشینند به یاد مردم نیستند و زمانی که دیگر مسئولیتی ندارند سنگ مردم را بدجوری به سینه می‌زنند، برخی مسئولین گویا خودشان هم باورشان شد که آدرس غلطی که به بیگانگان می‌دهند آش نذریست.

امام‌جمعه امیرکلا ادامه داد: نمی‌شود که همه چیز را گران بکنندو قیمت همه اجناس چند برابر شود سپس لازمه ارزانی را تحمیل قراردادهای استعماری جدید معرفی کنند، متاسفانه غرب معتاد به تحریم ایران و برخی‌ها معتاد به مزاکره با غرب هستند.

این مسئول اذعان کرد: در کجای دنیا دیده شده که مسئولان آن مردم خودشان را تحت فشار اقتصادی قرار بدهند که گرانی را بپذیرند یا مطامع کشورهای بیگانه را در قالب یک معاهده به رسمیت بشناسند، گروگان گرفتن زندگی مردم در جهت منافع جناحی روش ناپسندی است.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: برخی از گروه‌ها جریانات کشور هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند، تنها هنر این طیف ترساندن مردم از قدرت‌ها، تشویق دولت به دلخوشی موضوعات خیالی، مثل برجام و FATF، تشکیل کمیته برای رفع حصر فتنه‌گران، جنجال‌سازی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه و هیاهو برای کنسرت است.

وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس به مامور گمرک توهین و فحاشی می‌کند، انسان اگر این بی‌اخلاقی‌ها را ببیند از غصه بمیرد ملامت ندارد، از سقوط اخلاقی برخی مسئولان در مجلس انسان شرمنده می‌شود، فاجعه آمیزتر از آن، تصمیم ۴۰ نفر از نمایندگان در استیضاح وزیر اقتصاد به جای برخورد با نماینده فحاش است، برخی نمایندگان به جای این‌که مجلس را در رأس امور بدانند خودشان را در رأس می‌دانند.

خطیب جمعه امیرکلا تاکید کرد: امروز چیزی به نام برجام وجود ندارد و آنچه عملا وجود خارجی دارد تعهدات یک‌طرفه و بدون ما‌به‌ازای ایران است، چه خوب است که ایران در گام اول در یک بازه زمانی معین به‌صورت رسمی اعلام کند که در صورت ادامه محدودیت برای فروش نفت ایران غنی سازی ۲۰ درصد از سر گرفته می‌شود.

بابائیان یادآور شد: مسئولان اجرایی با ساده‌اندیشی به‌فکر افتادند، تابلوی شیطان بزرگ را از بالای‌ سر آمریکا پاک و تابلوی کدخدا را جای آن بگذارند، کدخدا هم می‌تواند خوب باشد و هم بد اما هرگز نمی‌توان به‌مذاکره با شیطان بزرگ خوشبین بود و الحمدلله برخی بعد ۶۴ ماه از خواب بیدار شدند و می‌گویند نباید همه نگاهمان به آمریکا متمرکز شود، اگر برخی دیپلمات‌های ارشد ۶۴ ماه از مردم عقب باشند آیا مدیر موفقی خواهند بود؟

این مسئول با تاکید بر مقاومت و حفظ اقتدار نظام اسلامی اظهار کرد: دشمن زمانی حقوق ما را به‌رسمیت می‌شناسد که با زبان اقتدار با او برخورد کنیم، عمق کینه‌توزی غرب با ما به‌خاطر گفتمان جهان شمول ضداستکباری است و تنها با حفظ مؤلفه‌های قدرت علمی، نظامی، منطقه‌ای، غرب را وادار به تسلیم و پذیرش حقوق ایران خواهد کرد.

وی افزود: برجام مانند گوساله سامری بود که می‌خواستند با آن انقلاب موسای زمان یعنی امام‌(ره) را به زمین بزنند ولی موفق نشدند اما امروز اقتصاد و زندگی مردم را به گروگان گرفتند، به اشک وندی شرمن سوگند، به امضای تضمین کری و باک خالی هواپیمای دیپلمات‌های ما در آلمان سوگند که برجام مرده است، آن را به خاک بسپارید تا بوی تعفن او دیگران را بیمار نکند و مردم را بیش از این معطل وهم و خیالات خود نکنید.

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به سخنان رهبری که سال ۱۳۹۸ را سال مهمی برشمردند گفت: نقشه دشمن در سال ۹۸ سوار شدن بر موج مطالبات به‌حق مرد، زدن طبل ناامیدی از حل مشکلات، به بن‌بست رسیدن کشور، تنها راه حل مشکلات سازش با آمریکا، ایجاد آشوب و اغتشاش بدست نفوذی‌ها همانند فتنه سال ۷۸ و ۸۸ است.

وی ادامه داد: برای خنثی کردن توطئه دشمن در سال ۹۸ باید مراقب القائات دروغین دشمن، پیگیری مطالبات به حق به‌غیر از روش رسانه‌های غربی، مسموم نکردن فضای سیاسی و رسانه‌ای به‌نفع دشمن، برائت جستن مسئولین از تعریف دشمنان از آنها، مهار رشد بی رویه قیمت‌ها، تورم، بیکاری و قطع امید از وعده‌های غربی‌ها باشیم.

امام‌ جمعه امیرکلا تصریح کرد: اعتراض‌های مردمی در فرانسه، بلژیک، هلند، ایتالیا به خاطر شش سنت افزایش قیمت سوخت، کاهش مالیات و حتی برکناری ماکرون نیست، بلکه اعتراض آن‌ها به نظام سلطه جهانی در راسشان هم هست، اعتراض عمومی در اروپا بر اساس درس گرفتن از انقلاب اسلامی است و نظم جهانی حاکم بر غرب را نشانه گرفته است.

بابائیان در پایان گفت: مسئولان بدانند قشر ضعیف و محروم جامعه با برجام به‌زمین خورد و به‌طور یقین با FATF در دل زمین دفن خواهد شد، چک برگشتی برجام را نقد کنید بعدا بروید به سراغ FATF .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار