روز گذشته دو شایعه در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر «خودکشی یک کودک ۱۱ ساله در ایذه بر اثر گرسنگی» و «تعرض راننده سرویس مدرسه به دانش‌آموز ماهشهری» که هر دو خبر از سوی مسئولان مربوطه تکذیب شد.
کد خبر: ۶۹۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 21 December 2018

برترین ها: روز گذشته دو شایعه در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر  «خودکشی یک کودک ۱۱ ساله در ایذه بر اثر گرسنگی» و  «تعرض راننده سرویس مدرسه به دانش‌آموز ماهشهری» که هر دو خبر از سوی مسئولان مربوطه تکذیب شد.

در اولین واکنش فرماندار ایذه در گفتگو با «ایسنا» جزئیات خودکشی یک کودک 11 ساله در این شهرستان را تشریح کرد.

مصطفی سمالی با اشاره به خودکشی یک پسربچه در این شهرستان، اظهار کرد: در هفته جاری یک پسر ۱۱ ساله طی مشاجره با خانواده خود و پس از عصبانیت اقدام به حلق‌آویز خود و خودکشی کرد.

دو تکذیب مهم روز؛ خودکشی جوان ایذه‌ای و تجاوز به دانش آموز ماهشهری

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی خودکشی این کودک به علت شدت گرسنگی و فقر عنوان شده است، افزود: اختلافات خانوادگی علت اصلی خودکشی این پسربچه است.

مصطفی سمالی در ادامه افزود: درست است که این خانواده شرایط مالی خوبی ندارند و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند اما تا حدی نبوده که فرزندشان اقدام به خودکشی کند و علت خودکشی این پسر اختلاف خانوادگی بوده است.

در ادامه «تسنیم» به نقل از فرماندار بندرماهشهر ضمن تکذیب تجاوز راننده سرویس مدرسه به دانش‌آموز دبیرستانی دختر ماهشهری نوشت: راننده یکی از مدارس دخترانه دبیرستان بندرماهشهر به علت غیبت چند روزه، راننده دیگری را جایگزین کرد و راننده جایگزین در راه برگشت قصد تجاوز به آخرین مسافر خود را داشته که با مقاومت آن دانش‌آموز دختر مواجه شد.

محسن بیرانوند افزود: هیچ گونه تجاوزی صورت نگرفته و در حد یک درگیری بوده و فقط دختر دانش‌آموز در مقابل تجاوز فرد مقابله کرده و خود را از ماشین به بیرون پرت کرده است.

امروز نیز روابط عمومي آموزش و پرورش ماهشهر خوزستان درباره خبر تجاوز راننده مینی بوس مدرسه به يک دختر دبيرستانی توضیحاتی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس كه در تاریخ اول اردیبهشت‌‌ 1387 توسط هیأت وزیران به تصویب رسیده است، تأمین خودروها و رانندگان واجد شرایط، برای حمل و نقل دانش‌آموزان به ‌عهده مؤسسات یا شرکت‌های پیمانکاری به عنوان يك شخص حقوقي است و اين شركت ها موظفند ضمن قرارداد با نمايندگان آموزش و پرورش، از رانندگان داراي گواهي صلاحيت استفاده كنند.

راننده اصلي مینی بوس فوق الذكر بدون هماهنگي با آموزش و پرورش ماهشهر در آن روز از شخصی به عنوان راننده جايگزين استفاده كرده است و اين نيروي جايگزين هنگام مراجعت دانش آموزان به منزل و زمان پياده كردن آخرين فرد از سرويس، به قصد آزار و اذيت موجبات ترس و وحشت دانش آموز را فراهم كرده است.

خانواده دانش آموز پس از اطلاع از اين موضوع شكايتي تنظيم كرده و به مراجع ذي صلاح تحويل مي دهند كه در حال حاضر اين شكايت در حال طي كردن مسير قانوني است.

آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر به محض مطلع شدن از اين مسئله سريعا قراداد پيمانكار مورد نظر را لغو كرده و هم اكنون دو راننده متخلف نيز در بازداشت به سر مي برند.

در عين حال آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر با تنظيم شكايت عليه پيمانكار و دو راننده متخلف با جديت اين پرونده را پيگيری می کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار