تهران- رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری سمینارها و همایش های شهرداری در هتل های پنج ستاره پایتخت انتقاد کرد و گفت: سمینارهای شهرداری در سالن های مختص به این نهاد برگزار شود.
کد خبر: ۶۹۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 18 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ محسن هاشمی روز سه شنبه در یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در تذکری افزود: شهرداری تهران امکانات وسیعی برای برگزاری سمینارها و همایش ها دارد و می توان از این امکانات استفاده بهینه کرد.
وی ادامه داد: در این شرایط سخت اقتصادی و برای صرفه جویی در هزینه ها باید همایش ها و سمینارهای شهرداری در سالن های مختص به این نهاد برگزار شود و نه هتل های پنج ستاره تهران.

میانه روی جایگزین افراط گری شود
هاشمی همچنین با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، گفت: امروز روز بازگشایی دانشگاهها پس از انقلاب فرهنگی است که مصادف با روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی نرم و فرهنگی، با کمترین خشونت و خونریزی در مقایسه با انقلابهای مشابه در قرن بیستم به پیروزی رسید، اما جریانات افراطی رهبران این انقلاب را هدف حملات تروریستی و اقدامات خشونت آمیز قرار دادند.
به گفته هاشمی، ترور شهید مفتح توسط گروهک فرقان که تحت تاثیر برداشتهای التقاطی و انحرافی و افراطی از اسلام بودند و متاسفانه توسط برخی از چهره های انقلابی نیز ارائه می شد، موجب آسیب دیدن سرمایه های انقلاب و دامن زدن به خشونت و افراطی گری در جامعه شد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: درس بزرگ حوادث تلخ اوایل انقلاب، لزوم حفظ مدارا، همدلی و وحدت در جامعه برغم تفاوت در دیدگاهها و سلایق است و اگر اجازه دهیم افراطی گری و خشونت جایگزین میانه روی و مدارا شود در خطر تکرار شدن آسیبهایی سنگینی هستیم که در سالهای نخست انقلاب به جامعه وارد شد.
وی افرود: این روز به عنوان نماد وحدت، نزدیکی، گفتگو وتفاهم حوزه و دانشگاه نامگذاری شد و مساله وحدت حوزه و دانشگاه، که به معنای همگرایی، هم افزایی و روابط علمی میان این دو نهاد تاثیرگذار جامعه است بارها از سوی امام خمینی (ره) و رهبری مورد تاکید قرار گرفت.
هاشمی خاطرنشان کرد: نخستین مقدمه وحدت، حفظ حرمت و احترام بزرگان حوزه و دانشگاه است و باید مراقب بود جریانات افراطی به بهانه شعارهای انقلابی، نسبت به مخدوش کردن احترام مراجع معظم تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه و همچنین اساتید و پیشکسوتان دانشگاه اقدام نکنند و از سوی دیگر کرامت و احترام طلاب و دانشجویان جهت ایجاد فضای وحدت و همدلی تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار