نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بستر و نهاد لازم برای پذیرش مشارکت های سیاسی ایجاد نشده است، اظهار کرد: متاسفانه نتوانستیم بسترهای لازم برای فعالیت احزاب را فراهم کنیم از این رو احزاب به جریان های سیاسی تبدیل شده اند که در زمان های مشخصی مانند انتخابات رشد می کنند و سپس از بین می روند.
کد خبر: ۶۹۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 18 December 2018

بستر و نهاد لازم برای پذیرش مشارکت های سیاسی ایجاد نشده است

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بستر و نهاد لازم برای پذیرش مشارکت های سیاسی ایجاد نشده است، اظهار کرد: متاسفانه نتوانستیم بسترهای لازم برای فعالیت احزاب را فراهم کنیم از این رو احزاب به جریان های سیاسی تبدیل شده اند که در زمان های مشخصی مانند انتخابات رشد می کنند و سپس از بین می روند.

 

متاسفانه نتوانستیم بسترهای لازم برای فعالیت احزاب را فراهم کنیم از این رو احزاب به جریان های سیاسی تبدیل شده اند که در زمان های مشخصی مانند انتخابات رشد می کنند و سپس از بین می روند.

امروزه تنازل برای بقا در عرصه سیاسی وجود دارد

 

وی ادامه داد: می توان گفت که امروزه تنازل برای بقا در عرصه سیاسی وجود دارد؛ به عبارتی شاید ۳۰ حزب شکل بگیرد اما اجازه داده نشود تا احزاب در بستر لازم تلاش سیاسی خودشان را داشته باشند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع شرایطی فراهم نشده که احزاب در بحران ها توانمندی هایشان را نشان دهند و بتوانند جهت گیری هایشان برای فعالیت را مشخص کنند.

 

احزاب با اقدامات دستوری نمی توانند روی پای خودشان بمانند

 

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به خرده احزاب کمک کرد تا بتوانند فعالیت کنند، افزود: باید اذعان کرد احزاب نمی توانند با اقدامات دستوری روی پا بمانند از این رو باید بستر فعالیت فراهم شود زیرا احزابی که توانمند و تاثیرگذار نباشند خودشان به راحتی حذف می شوند.

 

متاسفانه برخی نگرش ها تحزب را منفی معرفی می کند

 

گودرزی با اشاره به اینکه خلاء قانونی در حوزه فعالیت احزاب وجود دارد، گفت: این مهم در حالیست که متاسفانه نگرش هایی وجود دارد که تحزب منفی معرفی می شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این راستا، خاطرنشان کرد: باید یادآور شد در ابتدای انقلاب حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد و این دیدگاه وجود داشت که تحزب می تواند به عنوان یک ظرف فعالیت های سیاسی را قاعده مند کند./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار