دکتر زهرا پورمنتصری اظهار داشت: همچنین کودکان و بزرگسالان دارای اختلال مزمن سیستم ریوی ( مانند آسم)، قلبی عروقی ، بیماری مزمن متابولیک ( مانند دیابت ملیتوس)،اختلال عملکرد کلیوی،اختلالات خونی، نقص عملکرد سیستم ایمنی ( شامل نقص ایمنی ناشی از دارو یا ناشی از HIV ) مشمول زدن واکسن انفلوآنزا هستند.
کد خبر: ۶۹۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 16 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر زهرا پورمنتصری اظهار داشت: همچنین کودکان و بزرگسالان دارای اختلال مزمن سیستم ریوی ( مانند آسم)، قلبی عروقی ، بیماری مزمن متابولیک ( مانند دیابت ملیتوس)،اختلال عملکرد کلیوی،اختلالات خونی، نقص عملکرد سیستم ایمنی ( شامل نقص ایمنی ناشی از دارو یا ناشی از HIV ) مشمول زدن واکسن انفلوآنزا هستند.
وی ادامه داد: ساکنان خانه سالمندان یا سایر مکان های مراقبت دائمی که افراد در سنین مختلف و با بیماری های متفاوت در آن حضور دارند، پرسنل مراقبت های بهداشتی، BMI( اندکس توده بدنی ) بیشتر یا مساوی 40 افرادی هستند که باید سالانه واکسن انفلوآنزا بزنند.
وی با اشاره به اینکه عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی شامل سرماخوردگی و آنفلوآنزا و عوارض آن‌ها عمده‌ترین بیماری‌ های فصل زمستان هستند بیان کرد: خیلی از افرادی که در کشور در معرض خطرند و جزو افراد بیمار با ریسک بالا محسوب می‌شوند به علت اطلاع ‌رسانی ناقص در کشور و عدم آگاهی، واکسن آنفلوآنزا را نزده‌اند و به این عفونت‌ها دچار می‌شوند.
این پزشک با بیان اینکه افراد بالای 60 سال، خانم‌های باردار، افراد دارای نارسایی کلیه، بیماران دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین ایدز باید قبل از شروع فصل سرد سال این واکسن را می‌زدند اظهارداشت:خیلی از این‌ها دچار بیماری آنفلوآنزا می‌شوند و عوارض این بیماری در این گروه‌های حساس بیشتر از افراد سالم است.
پورمنتصری گفت: بسیاری از تخت‌های بیمارستانی از افرادی پر شده که دچار سینه پهلو شده‌اند و برخی از آن‌ها نیز در بخش آی سی یو بستری و در معرض خطر مرگ هستند که می‌توانستند با یک واکسن به موقع این بیماری را رفع کنند.
این متخصص با اشاره به اینکه بهترین کار برای پیشگیری از این بیماری‌ها رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است اظهار داشت: بچه‌های بیمار از رفتن به مدرسه و کارمندان بیمار از رفتن به محل کار باید امتناع کنند تا ضمن بهبودی زودتر خود، از انتقال بیماری به سایرین جلوگیری شود.
وی اضافه کرد:این افراد باید از دست دادن، روبوسی، بغل کردن و دست زدن به لوازم مشترک خودداری کنند، ضمن اینکه دفع بهداشتی ترشحات مخاطی از بینی با دستمال کاغذی و به صورت بهداشتی باید انجام شود.
این پزشک با بیان اینکه شست و شوی مکرر دست با آب و صابون باعث قطع روند انتقال ویروس در فصل زمستان و از یک فرد به فرد دیگر می‌شود اظهارداشت: تمام اعضای خانواده در صورت وجود فردی که این بیماری را دارد باید شست و شوی دست را انجام دهند.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: آنفلوآنزا ، واکسن ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار