کمبودی در بازار میوه نداریم
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار می‌گوید: هندوانه یکی از اقلام مهم برای شب یلدا محسوب می‌شود که ذخیره آن در انبارها انجام شده است.
کد خبر: ۶۹۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 14 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در پاسخ به این پرسش که قیمت میوه در شب یلدا چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: هرچند در نیمه نخست سال‌ جاری با کمبود و گرانی میوه رو به رو بودیم اما در نیمه دوم سال هیچ کمبود و گرانی بیش از حد در قیمت میوه‌ها مشاهده نمی‌شود.

اسدالله کارگر درباره قیمت هندوانه هم اظهار کرد: هندوانه یکی از اقلام مهم برای شب یلدا محسوب می‌شود که ذخیره این قلم کالا در انبارها انجام شده است. اخیرا چالشی درباره قیمت هندوانه وجود داشت که با نظارت اتحادیه هر کیلو هندوانه از نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه می‌گوید: خوشبختانه قیمت‌ میوه‌های زمستانه نیز نسبت به قیمت میوه درنیمه نخست سال روند معقولی را داشتند.

کمبود میوه پاییزی و زمستانی نداریم

او افزود: البته مردم باید بدانند که نوع و کیفیت هندوانه‌ها در قیمت این قلم کالا اثرگذار است. در حال حاضر قیمت هر کیلو هندوانه از نرخ ۶۰۰ تا دو هزار و ۲۰۰ تومان تومان آغاز می‌شود که در فصل مربوطه این قلم کالا انبار شده و برای شب یلدا به بازار تزریق خواهد شد.

کارگر در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا کمبودی در بازار میوه شب یلدا در بازار مشاهده می‌شود یا خیر؟ گفت: در حوزه میوه و صیفی‌جات مشکل یا کمبود خاصی مشاهده نمی‌شود. باوجود آن‌ که در شش ماه نخست سال جاری برف و سرمازدگی منجر به افزایش قیمت میوه‌ها شد اما در شش ماه دوم سال آسیبی در حوزه تولید میوه نداشتیم و خوشبختانه قیمت‌ میوه‌های پاییزی نیز نسبت به قیمت میوه‌های تابستانه روند معقولی را داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار