ساس ها حشرات بسیار ریزی هستند که در لباس ها و ملحفه لانه می گزینند می خواهیم بدانیم به چه رنگ هایی حساس هستند و از چه ترکیب رنگی دوری می کنند در ادامه توضیحات بیشتری در این باره خواهیم داد
کد خبر: ۶۸۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹ 13 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ ساس؛ زود پخش می‌شود، دیدنش سخت است و محو کردنش تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.

اکنون محققان یک اسلحه جدید علیه این حشره پیدا کرده‌اند: رنگ.

دانشمندان یک ساس را جلوی 8 رنگ مختلف گذاشتند و 10 دقیقه فرصت دادند تا این حشره تصمیم بگیرد خودش را روی کدام مقوای رنگی پنهان کند.

نتیجه آزمایش‌ها نشان داد، ساس‌ها به شدت رنگ قرمز را به بقیه رنگ‌ها ترجیح می‌دهند، تقریباً در 29 درصد مواقع. سپس رنگ سیاه قرار می‌گیرد که 23 درصد مواقع توسط ساس‌ها انتخاب شد.

اما این حشرات به شدت از سبز و زرد دوری می‌کردند. شاید به این دلیل که سبز و زرد یادآور بیرون خانه و مناطق روشن است، جاهایی که ساس‌ها معمولاً آن جا پیدا نمی‌شوند.

کورین مک نیل، استادیار یونیون کالج در نبراسکا که در این تحقیق مشارکت داشته،‌ درباره علاقه ساس به رنگ قرمز گفت: «از اول هم فکر می‌کردیم ساس ممکن است قرمز را ترجیح دهد چون خون قرمز است و آن‌ها هم خون می‌خورند… اما بعد از آزمایش، دلیل اصلی که برای این کار به نظرمان آمد این بود که ظاهر خود ساس‌ها هم قرمز است و به این سمت می‌روند چون می‌خواهند با بقیه ساس‌ها باشند، چون آن‌ها گروهی زندگی می‌کنند.»

 

//دکتر سلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار