رییس پلیس پایتخت در خصوص تردد خودروهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خطوط ویژه گفت: خطوط ویژه برای عبور خودروهای امدادی، پلیس و دستگاه‌هایی است که باید اقدامات خود را با فوریت به مردم ارائه کنند.
کد خبر: ۶۸۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 09 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح انتظامی-ترافیکی ارتقا انضباط و ایمنی ترافیکی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی پلیس نامحسوس در بزرگراه‌ها گفت: احیای مجدد پلیس نامحسوس دوباره آغاز می‌شود چرا که ما در بزرگراه‌ها شاهد تخلفاتی همچون لایی کشی، سرعت وسبقت غیر مجاز در بزرگراه‌ها و... هستیم از همین رو با استفاده از خودروهای جدید و امکانات و نیروهای توانمند پلیس نامحسوس دوباره اجرایی می‌شود.

وی در خصوص تردد خودروهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خطوط ویژه گفت: خطوط ویژه برای عبور خودروهای امدادی، پلیس و دستگاه‌هایی است که باید اقدامات خود را با فوریت به مردم ارائه کنند.

وی ادامه داد: تا این لحظه درخواستی مبنی بر تردد خودروهای دیگر سازمان‌ها به ما ارائه نشده است و ارائه مجوز عبور از خطوط ویژه طبق دستورالعملی است که در صورتی که آن دستورالعمل برای آن سازمان یا نهاد احراز شود می‌توانند از خطوط ویژه تردد کنند.

سردار رحیمی در ادامه درباره اجرای طرح ارتقاء انضباط و ایمنی ترافیکی (طرح طاهر) گفت: این طرح با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس بزرگراه طراحی شده وبا بهره‌گیری از تمام توان و توجه به افزایش سفرهای روزانه تخلفات راهنمایی و رانندگی در معابر شهر تهران و حوادث و تصادفات سنگین بزرگراهی و... انجام خواهد شد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: محوریت این طرح برخورد با تخلفات و هنجارشکنی خودروها از جمله شیشه دودی، تخلفات حادثه‌ساز، رانندگان پر خطر، تخلفات ساکن، تخلفات موتورسیکلت‌ها، خودروهای پلاک مخدوش، خودروهای فاقد پلاک، خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا، تخلفات خط ویژه، نسبتن کمربند ایمنی، نداشتن کلاه ایمنی و تخلفات شبانه است.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای هفته جاری در تهران با بهره‌گیری از تمام توان پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا شده است، گفت: تاکنون 1357 خودرو توقیف و 52 هزار خودرو نیز اعمال قانون شده‌اند. برخی از این خودروها بنا به نوع تخلف از سه تا یک ماه توقیف می‌شوند. همچنین دوره‌های 45 دقیقه تا یک ساعته آموزش رانندگی برای این رانندگان متخلف در دستور کار است.

او با بیان اینکه این طرح به طور مستمر هر ماه یا هر دو الی سه هفته یک بار اجرا می‌شود، گفت: تردد موتورسیکلت‌های سنگین به هر بهانه‌ای ممنوع است. موتورسیکلت‌هایی می‌توانند تردد داشته باشند که دارای پلاک باشند چرا که پلاک برای موتور یا خودرو مانند شناسنامه وسیله نقلیه است و موتورسیکلت یا خودروهایی که حتی متعلق به هر ارگان و سازمانی باشد اما پلاک اخذ نکرده باشد اجازه تردد ندارد. موتورسیکلت سوارانی که در روزهای پنجشنبه و جمعه قصد تردد برای شرکت در پیست‌های موتوسواری را دارند حتما باید پلاک داشته باشند.

وی درباره برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده گفت: با توجه به آلودگی هوا و همچنین با توجه به اینکه میزان استفاده از خودرو در ماه‌های سرد سال افزایش پیدا می کند، اجرای طرح LEZ از اولویت‌های ما است و قطعاً با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی به شدت برخورد می‌شود. تفاوتی هم نمی‌کند که این خودروها برای چه سازمان و ارگانی باشند .این قانون برای اتوبوس‌های شرکت واحد نیز اعمال خواهد شد و تذکراتی نیز به آنها داده شده است.

/*ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار