تکرار سریال افزایش قیمت ها؛
تحویل واحدهای مسکن مهر پرند به متقاضیان، از مهر ماه امسال با افزایش قیمت همراه بوده ولی این سریال در حالی تکرار می شود، که مردم تنها متضرر آن خواهند بود.
کد خبر: ۶۸۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 09 December 2018

تعدادی از متقاضیان مسکن مهر یکی از پروژه های معروف شهر جدید پرند که پس از ۱۰ سال انتظار، واحد های مسکونی خود را در مهر ماه امسال تحویل گرفته اند، با افزایش حداقل ۷ میلیونی قیمت هر واحد مواجه شدند.

این افزایش قیمت در حالی است که سال گذشته مبلغ وام متقاضیان مسکن مهر پرند از ۲۵ و ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش چندین باره قسمت مسکن مهر اعتراض متقاضیان این طرح را در شهر جدید پرند در برداشته است و متقاضیانی که بعد از گذشت ۱۰ سال نه تنها واحد خود را تحویل نگرفته اند، حال شاهد افزایش قیمت واحدهای خود در آنالیزهای جدید  هستند.

یکی از متقاضیان این پروژه در شهر جدید پرند در این خصوص گفت: این پروژه با ۱۶ هزار واحد از پروژه های بزرگ شهر پرند به حساب می آید، که تاکنون کم تر از ۶ هزار واحد آن به مالکان تحویل داده شده است.

وی افزود: قیمت واحد های ۳ خواب در این پروژه از ۲۴ میلیون تومان با وام ۲۵ میلیونی به ۳۲ میلیون تومان با وام ۴۰ میلیونی افزایش یافته است.

 

هزینه های پرداخت شده نزد پیمانکاران است و یا شرکت عمران؟

یکی از فعالان بازار مسکن و مشاوران املاک گفت: اگر هزینه های مورد نیاز سازندگان به آن ها به طور تمام و کمال پرداخت شده که این افزایش قیمت مصالح و مواد مورد نیاز بر عهده سازندگان است.

وی افزود: اما در بسیاری از مواقع شرکت عمران هزینه ها را به طور کامل پرداخت نکرده است، در این موارد حق با سازنده بوده و شرکت عمران نباید بار ناشی از گرانی مسکن را بر دوش مردم بگذارد، حال ان که کوتاهی از خود این شرکت است.

این فعال بازار با بیان این که برخی از متقاضیان نیز همچنان مبالغ پرداختی خود را کامل نکردند، گفت: در این موارد افزایش قیمت باید بررسی شود و هیاتی متشکل از نمایندگان متقاضیان، سازندگان و شرکت عمران در این خصوص جلسه بگذارند، اما این که یک طرفه قیمت ها افزایش یابد، منطقی نیست.

 

سکوت مدیرعامل شرکت عمران پرند در برابر افزایش قیمت ها

مدیر عامل شرکت عمران پرند در مورد وضعیت مسکن های مهر در این شهر جدید گفت: حدود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر از ۹۶ هزار واحد در پرند باقی مانده که هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

محسن وطن خواهی با این وعده که پرونده مسکن مهر این شهر راه تا ۳ ماه ابتدایی سال ۹۸ می بندد، بزرگ ترین مشکل تحویل واحد ها را عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان دانست.

در حالی که افزایش قیمت ها پس از آنالیز واحدهای مسکن مهر در اکثر پروژه های این شهر اعمال شده است، وطن خواهی می گوید: چاره ای برای برخی از افزایش قیمت ها ندارد، چرا که اگر در گذشته قیمت آسانسور ۲۰ میلیون تومان بود، در حال حاضر قیمت آن به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون رسیده است.

وی می گوید: برآورد قیمت‌ها به طور قطعی نبوده است، چرا که آورده‌ها به موقع نبوده و کار به موقع انجام نشده است، پس از افزایش هزینه‌ها ناگزیر به این افزایش قیمت هستیم.

به هر تقدیر، حال که موضوع افزایش قیمت مسکن مهر در شهر پرند، توسط برخی پیمانکاران و انبوه‌سازان مطرح و توسط برخی از آن ها اجرایی شده است، ورود و تصمیم جدی و نیز اطلاع رسانی مناسب شرکت عمران سبب کاهش نگرانی متقاضیان مسکن مهری است، که تاکنون مسکنی تحویل نگرفته اند، اما در چند نوبت شاهد افزایش قیمت آن بوده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار