تهران- معاون دادستان تهران گفت: سودجویان و فرصت طلبان در خصوص زمین خواری و جرائم مرتبط بیشتر به صورت شبکه ای و سازمان یافته عمل می کنند.
کد خبر: ۶۸۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 08 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ محمد حسن زاده صبح شنبه در جمع مدیران و مسئولان اداره کل و مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران، گفت: اراضی منابع طبیعی و عرصه های طبیعی به عنوان انفال آنقدر دارای اهمیت است که در آیات و روایات و همچنین در قانون اساسی و قوانین موجود بر حفظ و حراست از آن تأکید شده است و بر این اساس حفاظت از اراضی ملی و انفال وظیفه ای همگانی به شمار می رود.

این مسئول دادسرای ویژه حمایت از انفال و حقوق عامه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی اظهار داشت: شما در خط مقدم مبارزه با پدیده زمین خواری و جرائم مربوط به تضییع منابع طبیعی هستید که برای کسب توفیق در این امر همکاری تمامی دستگاه های حاکمیتی را می طلبد.

وی رویکرد پیشگیرانه را در حفاظت از انفال و اراضی ملی مورد تأکید قرارداد و خاطر نشان کرد: علاوه بر اقدامات حفاظتی و برخورد قانونی و قاطع با متخلفان و متصرفان که از سوی نیروهای حفاظت منابع طبیعی صورت می گیرد اقداماتی همچون اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی از لحاظ امکانات و نیروی کارشناسی، شناسایی مناطق بحرانی که بیشتر مورد توجه و تعرض سودجویان است و استفاده از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد می توانند به عنوان اقدامات پیشگیرانه کارکرد حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را داشته باشند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران در ادامه تصریح کرد: از آنجائی که سودجویان و فرصت طلبان در خصوص زمین خواری و جرائم مرتبط بیشتر به صورت شبکه ای و سازمان یافته عمل می کنند از این رو ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی، انتظامی، امنیتی و قضائی امری مهم و ضروری است.

معاون دادستان تهران آگاهی بخشی و مشارکت مردمی را در پیشگیری و حفاظت از منابع طبیعی مهم دانست و یادآور شد: در این زمینه نقش رسانه ها بسیار حائز اهمیت است چرا که هر چقدر آگاهی مردم بیشتر شود به همان اندازه مشارکت آنان در حفاظت از منابع طبیعی نیز افزایش می یابد.

این مقام مسئول بیان داشت: ایجاد کمربند سبز در حاشیه شهرها راهکار مناسبی برای تثبیت اراضی ملی و جلوگیری از تعرض به این اراضی محسوب می شود.

وی خواستار بازنگری در مقررات مربوط به حفاظت از منابع طبیعی شد و تأکید کرد: در اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی نباید طوری عمل شود که تخریب عرصه های طبیعی را به همراه داشته باشد.

در این همایش از دو سرباز وظیفه شناس که در عملیات آزادسازی اراضی ملی تصرف شده در شهرستان دماوند دچار مصدومیت شده بودند تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار