معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان تهران گفت: نمایشگاه کتاب استان تهران با دو هزار و 500 عنوان کتاب در دانشگاه پردیس شهید مفتح شهرری افتتاح شد و به مدت یک هفته دایر می باشد.
کد خبر: ۶۸۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 08 December 2018

مهرشاد کاظمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب در شهرری در گفت‌: این نمایشگاه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در شهرستان ری دایر شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در هفته کتاب اقدام به برگزاری چندین نمایشگاه کتاب در سطح استان کرده که مهمترین آنها نمایشگاه شهرری است که امروز در دانشگاه پردیس شهید مفتح افتتاح شد.

کاظمی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از دو هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب عرضه می شود، گفت: با ناشران صحبت شده تا جایی که مقدور باشد و وضعیت اقتصادی اجازه بدهد تخفیف های مناسبی در این نمایشگاه در نظر بگیرند و قرار شد کتابها از ۲۰ درصد تا ۵۰درصد تخفیف داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش ویژه کتب انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است، افزود: سعی شد در این نمایشگاه کتبی که پیرامون انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون نوشته شده جمع آوری شود و در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد همچنین کتابهایی با عناوین کودک و نوجوان، مذهبی، ادبیات و … برای عامه مردم وجود دارد.

کاظمی برگزاری نمایشگاه در محل دانشگاه را نکته مثبتی دانست و بیان کرد: کتابهای دانشگاهی ویژه دانشجویان و دانش آموزان نیز از دیگر عناوین کتابهای نمایشگاه است و لذا مسئولین فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش تمهیداتی در نظر بگیرند تا دانش آموزان و دانشجویان بتوانند از این نمایشگاه استفاده کنند.

وی تعداد ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه را ۴۰ نمایندگی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته از امروز تا آخر هفته دایر است و از ساعت ۹ تا ۱۹ علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند به دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید مفتح) واقع در میدان معلم شهرری، ابتدای خیابان ١٨ دی مراجعه کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان تهران خاطرنشان کرد: نشست های تخصصی انقلاب اسلامی و روانشناسی کودک و نوجوان با حضور نویسندگان و مولفان در طول این هفته در در بخش جنبی نمایشگاه برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی اینگونه نمایشگاهها در شهرستانها است تصریح کرد: برنامه های دیگری نیز در این هفته داریم که مهمترین آن برنامه کتابگردی در روز پنجشنبه است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان تهران درخصوص برنامه کتابگردی ابراز کرد: این برنامه در سراسر کشور برای پنجمین دوره با شعار «من هم می آیم» برگزار می شود و هنرمندان، اصحاب قلم، نویسندگان، مترجمین، اصحاب رسانه، روحانیون، هنرپیشه ها، مقامات کشوری و لشگری و عامه مردم همه دعوت می شوند که به کتابفروشی ها بیایند و ضمن اینکه گپ و گفتگویی بین مترجم و نویسنده و … با مردم صورت می گیرد، کتاب هم خرید کنند.

وی هدف این برنامه را بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: خانواده ها به همراه فرزندان در برنامه کتابگردی مشارکت کنند و با خرید کتاب از تخفیف برخوردار شده و با نویسنده ها آشنا شوند. هر ناشری نویسندگان خود را دعوت می کند و نویسنده کتابهای خود را امضا و به مشتری تحویل می دهد این کار در اقتصاد فرهنگ هم می تواند موثر باشد.

منبع:تهران نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار