کد خبر: ۶۸۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 04 December 2018

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، مهمترین رویداد علمی کشور در حوزه منابع انسانی با تاکید بر تجارت بین المللی، 25 و 26 دی ماه به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی در تهران برگزار می‌شود.
ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست خبری که به مناسب این رویداد بزرگ علمی در 12 آذر ماه 1397 برگزار شد، گفت: سازمان مديريت صنعتی، با پشتوانه بيش از 55 سال حضور موثر در جامعه صنعتی كشور ماموريت خود را كمك به توسعه ظرفيت مديريت و تحول و بهسازی سازمان ها و دستيابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور از طریق انجام مشاوره صنعتی، آموزش و تحقیق برنامه ریزی نموده است.
وی با اشاره به خدماتی که این سازمان ارائه می‌دهد تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان مديريت صنعتي که با فلسفه وجودی‌ سازمان هماهنگ است بحث آموزش می‌باشد. این سازمان در آموزش مدیریت و گرایش‌های مختلف حوزه‌های مرتبط با مدیریت در دو سطح آموزش‌های کاربردی و تخصصی و همچنین آموزش‌های مقطع دار و عالی دوره‌های متنوعی را برگزار می‌کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: تاکنون 210 هزار نفر از اين سازمان فارغ التحصیل شده و در حوزه‌های مختلف صنعتی مشغول به فعالیت هستند. حوزه دیگری که در سازمان مدیریت صنعتی به عنوان یکی از ماموریت‌هایمان دنبال می‌کنیم، بحث تحقیق و مشاوره صنعتی است. تاکنون بیش از 5 هزار پروژه مشاور صنعتی برای بخش‌های دولتی و خصوصی انجام داده‌ایم.
کیانی بختیاری اعلام کرد: واحد دیگری که در سازمان انجام وظیفه می‌کند، واحد اعتبار بخشی است. در این واحد همه ساله رتبه بندی و اعطای جایزه به شرکت‌های برتر برنامه ریزی و اجرا می‌شود. جایزه 500 شرکت برتر بر مبنای شاخص‌های بین المللی فورچون500 طراحی شده و تاکید آن بر شاخص‌های کیفیت است. البته شاخص‌های تولید ملی و حمایت از کالاهای ایرانی 2 شاخص اساسی بود که امسال در رتبه بندی‌ها مورد توجه قرارگرفته است.
وی افزود: جایزه مدیریت انرژی، جایزه تعالی سازمانی و تعالی منابع انسانی از دیگر جوایزی است که همه ساله توسط سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود. این جایزه امسال بر مبنای شاخص‌های اقتصاد مقاومتی طراحی شده است. یعنی بسیاری از شاخص های اقتصاد مقاومتی مثل توسعه بهره وری، توسعه دانش بنیانی و بحث‌های حمایت از تولید داخل و توسعه کارآفرینی و سایر بند های سیاست های اقتصاد مقاومتی را به صورت شاخص های مهم در جایزه مذکور طرح ریزی و لحاظ کرده ایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اقدامات واحد نشر و دانش این سازمان، گفت: واحد نشر و دانش وظیفه انتشار تازه‌های مدیریت را بر عهده دارد. در سال جاری در حال آماده سازی 25 کتاب از برگزیده‌های مدیریت در جهان هستیم که جایزه‌های بین المللی گرفتته اند. بخشی از این کتب همزمان با برگزاری کنفرانس رونمایی و برخی دیگر در ماههای پایانی سال منتشر می شوند. این کتاب‌ها کتاب هایی هستند که مورد رجوع مدیران، اساتید ، دانشجویان و صنعتگران و علاقمندان به حوزه مدیریت قرار خواهند گرفت، بنابراین فکر می‌کنیم که روند های جدید در حوزه منابع انسانی ، حوزه مدیریت و فناوری را با این کتاب ها در کشور جریان سازی می شود.
کیانی بختیاری با اشاره به شکل گیری حوزه‌های نوآورانه مانند بحث مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌ها (CSR) در سازمان مدیریت صنعتی گفت: این حوزه برای نخستین بار در سطح کشور به صورت آکادمیک شکل گرفته است. برگزاری دوره‌های مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها و سازمان‌ها، انتشار نشریه مسولیت اجتماعی بنگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله مواردی است که به منظور توسعه حوزه‌های نوآورانه و معرفی اقدامات اجتماعی سازمان‌ها صورت پذیرفته است.
وی افزود: با توجه به وجود بیش از 3 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور، در حوزه مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان دوره‌های مدیریتی را طراحی کردیه ایم و دوره های MBA کسب و کار دانش بنیان با هدف تقویت جامعه دانش بنیانی کشور طراحی شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: کمیته راهبری انقلاب صنعتی چهارم را در سازمان راه اندازی کردیم و یک ادبیات سازی و جریان سازی در خصوص موج چهار صنعت را آغاز نموده و کتاب هایی در همین زمینه در دست چاپ داریم و قصد داریم سمینارهایی را در خانه مدیران برگزار کنیم. البته پیش تر نیز موضوعات مختلفی در خصوص فناوری های مالی، کلان داده ، اینترنت اشیاء و کسب و کارهای پلتفرمیک برگزار کرده ایم.
کیانی بختیاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در مورد چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، گفت: ما مدیریتی تحت عنوان مدیریت کنفرانس‌ها و همایش‌ها داریم که همه ساله بیش از 250 کنفرانس علمی و مدیریتی برگزار می‌کند. این بخش متولی برگزاری چهاردهمین کنفرانس منابع انسانی است. هدف از برگزاری این کنفرانس ادبیات سازی و آگاهی بخشی در حوزه مدیریت منابع انسانی و همچنین معرفی تازه های مدیریت در حوزه منابع انسانی به شرکت کنندگان و علاقمندان به این حوزه است.
وی با بیان اینکه منابع انسانی دارایی و سرمایه‌های نامشهود دستگاه‌ها و بازوی حمایتی مدیریت است، افزود: در هر سازمان و بنگاه منابع انسانی نقش‌های کلیدی دارند. صاحب نظران معتقدند که منابع انسانی شریک راهبردی سازمان‌ها و بنگاه‌ها هستند. بنابراین این کنفرانس از مهمترین کنفرانس‌هایی است که سازمان مدیریت صنعتی مدیریت برگزار می‌کند و محورهای کلان این کنفرانس عبارتند از: مدیریت منابع انسانی و تحولات پیش رو، مدیریت منابع انسانی در شرایط پیچیده کسب و کار، حرفه ای گرایی و مدیریت استعداد و...
درون مایه اصلی این کنفرانس را سرمایه انسانی و تحول دیجیتال نامگذاری کرده ایم.
در عصر تحول دیجیتال مدل های جدید مدیریت منابع انسانی، نظام های جدید مدیریت کسب و کارها، مدل های جدید جذب و بکارگیری، مهارت ها و مشاغل جدید ، کسب و کارهای دانش بنیانی و استارتاپی و شبکه های اجتماعی و ... ظهور و بروز کرده که برای پذیرش و مواجهه با آنها دیگر روش های سنتی جوابگو نخواهد بود و این کنفرانس بر آن است تا این مدل ها را تشریح و معرفی نماید.
در ادامه نسرین جزنی دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، ضمن تقدیر از سازمان مدیریت صنعتی به عنوان یک نهاد عملگرا، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌ها یا برتری‌های سازمان مدیریت صنعتی، ایده پردازی، عملگرایی و تخصص گرایی است.
وی افزود: حدود 15 سال پیش عده‌ای از فعالان حوزه منابع انسانی تصمیم گرفتند تا جایگاه و اهمیت مدیریت منابع انسانی در یک سازمان را به همگان به ویژه مدیران ارشد معرفی کنند. همان طور که می‌دانید، امروزه مهم ترین سرمایه یک سازمان، منابع انسانی یا کارکنان واقعی آن سازمان است. بنابراین یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس علمی، معرفی و اهمیت مدیریت منابع انسانی در سازمان و همچنین برندسازی مدیریت منابع انسانی است.
دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با اشاره به تفاوت‌های این دوره از کنفرانس توسعه منابع انسانی با دوره‌های پیشین، تصریح کرد: در این دوره ما برای نخستین بار به «ندای کارکنان» توجه کرده‌ایم. تا کنون تنها مدیران و متخصصان حوزه منابع انسانی در این کنفرانس سخنرانی داشتند، اما اکنون در این دوره برای نخستین بار ضمن توجه ویژه به صحبت‌ها و ایده‌های کارکنان، اقدام به راه اندازی چهار کمیته علمی، 2 شورای سیاست گذاری و دریافت بیش از 200 مقاله علمی کردیم که امیدواریم از این میزان بتوانیم حدود 50 مقاله را در این فرصت 2 روزه ارائه کنیم.
جزنی ادامه داد: مدیریت منابع انسانی و حرفه‌ای گرایی، یکی از مهم ترین و اصلی ترین محورهای این کنفرانس است که چهار موضوع در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این چهار موضوع عبارتند از: نقش مدیریت منابع انسانی در فرهنگسازی و حمایت از تولید ملی باکیفیت، نقش مدیریت منابع انسانی در نهادینه کردن اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی شرکت، نقش مدیریت منابع انسانی در مدیریت باور و اعتماد در سازمان و راهکارهای ارتقای برند و حرفه‌ای گرایی مدیریت منابع انسانی.
وی با بیان اینکه معتقدم تمامی مدیران یک سازمان، مدیر منابع انسانی هستند، افزود: «مدیریت منابع انسانی و تحولات پیش رو» یکی دیگر از محورهای این کنفرانس 2 روزه است که نقش مدیریت منابع انسانی در مواجهه با موج چهارم توسعه صنعتی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. توسعه خلاقیت، نوآوری و تفکر انتقادی از مهم ترین موضوعات مورد بحث در این محور است.
احمد بذلی ریاست شورای راهبردی کنفرانس توسعه منابع انسانی، سخنران بعدی این نشست خبری، با بیان اینکه تحولات جهشی، تغییرات پیچیده و رقابت شدید، از ویژگی‌های محیط کسب و کار امروز است، اعلام کرد: در چنین وضعیتی، فهم کامل و صحیح محیط کسب و کار دشوار و صحت پیش بینی آینده بسیار دشوارتر است. به موازات پیچیده تر شدن فضای کسب و کار، سازمان‌ها برای شناسایی فرصت‌های جدید و عملکرد مطلوب‌تر، باید به سمت کارآفرینی جدید حرکت کنند.
وی افزود: کارآفرینی جدید نیازمند یادگیری و نوآوری است. بنابراین کنفرانس‌های توسعه منابع انسانی و عرصه‌های یادگیری بهترین محیط برای یادگیری و شکل گیری بستر کارآفرینی سازمانی است.
ریاست شورای راهبردی کنفرانس توسعه منابع انسانی تصریح کرد: سازمان مدیریت صنعتی باحمایت و مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و انجمن مدیریت منابع انسانی ایران، به منظور انجام ماموریت اصلی خود یعنی توسعه ظرفیت مدیریت، از سال 1381 تا کنون برگزار کننده 13 دوره این کنفرانس علمی در تهران و 20 همایش یادگیری در مراکز استان‌ها بوده است. در طول برگزاری این رویدادهای علمی، 998 تجربه و 3 هزار و 805 مقاله علمی به دبیرخانه دائمی کنفرانس توسعه منابع انسانی رسیده است. از این تعداد بیش از 650 مقاله و تجربه ارائه شده و همچنین بیش از 20 هزار نفر در مدت برگزاری رویدادهای یادشده از این مقالات و تجربیات استفاده و بهره برداری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار