عضو شورای شهر :
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و عضو شورای شهر یزد با اشاره به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در مرکز استان گفت: این نهاد برای رفع کمبودها و نیز تأمین نیازها برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد.
کد خبر: ۶۸۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 04 December 2018

 ونوس عامری افزود: رویکرد شورای دوره پنجم یزد فرهنگی است و دغدغه همه اعضا توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزایش سرانه مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی را ازجمله اقدامات کمیسیون بیان کرد و اظهار داشت: همچنین برای برگزاری رویدادهای هنری اهتمام ویژه‌ای داریم که این رویدادها نباید در سالن‌های دربسته برگزار شود.
عضو شورای شهر یزد برگزاری شب‌های فرهنگی و برپایی ‌نشست جهانی خشت و خام را ازجمله اقدامات در راستای معرفی هویت این شهر تاریخی برشمرد و یادآور شد: همچنین در حوزه اجتماعی هم برنامه‌های برای نشاط اجتماعی انجام‌شده است.
عامری افزود: در نظر داریم فرهنگ‌سرای بهمن را تبدیل به گرمخانه کنیم تا محلی برای اسکان موقت کودکان کار و افراد بدون سرپناه باشد.
وی بابیان اینکه ایستگاه‌های سازمان اتوبوس‌رانی باید متناسب با بافت شهر باشد، تصریح کرد: ایستگاه‌ها جزو المان‌های شهری هستند و طرح‌های زیبایی برای ایستگاه‌ها در دست طراحی است.
همچنین رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد بابیان اینکه حوزه خدمات فوق‌العاده گسترده است، گفت: روزانه ۳۴۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود.
مهدی کاشفی زاده افزود: بحث جمع‌آوری ضایعات ازجمله دغدغه شهروندان بود در این رابطه 2 قطعه زمین به وسعت 70 هکتار برای این موضوع در نظر گرفته‌شد.
وی تخلیه پسماندهای ساختمانی در معابر اصلی و پیرامون شهر را چالشی در حوزه خدمات شهری یادکرد و گفت: در این زمینه کمیسیون خدمات مداخله و این موضوع را ساماندهی کرد.
وی ادامه داد: زنده گیری و کنترل سگ‌های ولگرد در راستای رعایت مسائل بهداشتی ، زیست‌محیطی و امنیت شهر صورت می‌گیرد.
همچنین رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد اظهار داشت : بسیاری تصور می‌کنند رویکرد جدید شهر هوشمند لوکس گرایی است درصورتی‌که این طرز تفکر اشتباه است بلکه رویکرد آن صرفه‌جویی و استفاده صحیح از منابع شهری است.
حمیدرضا قمی افزود: نخستین اقدام کمیسیون هوشمند شفاف‌سازی فعالیت‌های شورا بود و تمام جلسات این نهاد به‌صورت زنده پخش شد.
وی اظهار داشت: همچنین یزد نخستین شهری بود که طرح تفصیلی آن در سایت منتشر شد و در اختیار همه شهروندان قرار گرفت.
قمی از مکانیزه شدن صدور پروانه‌های ساختمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همچنین راه‌اندازی 20 ایستگاه دوچرخه هوشمند هم در دستور کار قرار دارد که مقدمات آن فراهم‌ است.
وی طرح پایلوت( نمونه آزمایشی) پارک هوشمند و سرعت‌گیرهای هوشمند را از دیگر برنامه‌های در دستور کار کمیسیون یادشده بیان کرد.
همچنین نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد گفت: شهرداری با مشاغلی که آلودگی و مزاحمت برای شهروندان ایجاد کند، برخورد می‌کنند.
الهه جورابی افزود: به استناد کمیسیون 20، شهرداری در مرحله نخست به این مشاغل اخطار می‌دهد و در صورت بی‌توجهی واحدهای موردنظر تعطیل خواهد شد.
وی از راه‌اندازی پارک دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در شهر خبر داد و گفت: این پارک در حال طراحی است و پنج میلیارد ریال بودجه برای آن‌ها در نظر گرفته شد.
شورای شهر یزد 11 عضو دارد.
حدود 65 درصد جمعیت یک‌میلیون و 138هزار نفر یزد که 51 درصد آنها مرد هستند، در مرکز استان زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار