بهترین زمان تعویض ضد یخ
کد خبر: ۶۸۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 03 December 2018

به گزارش توسکا ، پیش از اینکه به صورت مستقیم به موضوع دوره ی و بهترین زمان تعویض ضد یخ بپردازیم، لازم است به اهمیت تعویض به موقع ضد یخ اشاره شود.

همانطور که سرویس های سالانه هر وسیله مختلف میتواند از هزینه های جانبی و هنگفت جلوگیری نماید و تضمین کننده سلامت همه جانبه وسایل باشد، تعویض به موقع ضد یخ نیز در حفظ ویژگی ها و خاصیت های آن تاثیر گذار است.

به عنوان مثال با این وجود که تصور می شود ماشین ضد یخ دارد و همه چیز مناسب است، اگر تعویض سر موقع انجام نشده باشد قطعا عملکرد ضد یخ کاهش پیدا کرده و سیستم خنک کننده و یا موتور در معرض خطر می باشند.

مشکلات احتمالی در صورت تعویض نشدن به موقع ضد یخ

  • همانطور که  بارها در مقالات سایت توسکا به دلیل اهمیت گفته شده اولین و شاید مهمترین ویژگی ضد یخ خاصیت ضد خورندگی آن می باشد. این ویژگی بصورت مستقیم مرتبط با زمان استفاده از ضد یخ دارد و اگر تعویض بصورت منظم انجام نشود قطعا از بین رفتن این ویژگی میتواند تاثیر منفی بر عمر موتور خودرو و سیستم خنک کننده بگذارد، برای اطلاع بیشتر مقاله تاثیر ضد یخ در عمر موتور خودرو را مطالعه کنید.
  • دومین موضوع که با رعایت نکردن مکرر ضد یخ بوجود می آید از بین رفتن خاصیت مقاومت در برابر سرما و گرما می باشد که این دو نیز با تغییرات جوی می توانند آسیب های جدی به موتور و سیستم خنک کننده وارد نمایند.

زمان صحیح و دوره ای تعویض ضد یخ

بهترین زمان برای تعویض ضد یخ بصورت سالانه می باشد، بعضی از شرکتها ادعا میکنند که ضد یخ های تولید شده توسط آنها سالها قابل استفاده می باشد اما این ادعا به هیچ عنوان پایه علمی نداشته و حتی در بهترین سیستم های خنک کننده مدار باز چه در سیستم های مدار بسته عملکرد مایع و خاصیت های آن افول چشم گیری خواهد داشت. در این که بهترین زمان و مطمئن ترین دوره، سالانه می باشد شکی نیست اما می توان گفت اگر از شرایط داخلی سیستم خنک کننده موتور خودرو اطمینان دارید و اصرار به تعویض دیر به دیر مایع ضد یخ دارید نهایتا دو سال بیشترین زمان امن نگهداری ضد یخ در سیستم خنک کننده می باشد، که به هیچ عنوان از سمت هیچ کارشناس خبره ای در سراسر جهان توصیه نمی شود.

نتیجه: با توجه به اهمیت ضد یخ در عمر موتور خودرو و اجتناب از هزینه های هنگفت آن و جهت به حداقل رساندن ریسک های ناشی از افت عملکرد ضد یخ بهترین زمان تعویض ضد یخ بصورت سالانه می باشد.

برچسب ها: ضد یخ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار