سرپرست استانداری تهران با اشاره به محرومیت آموزشی شهرستان‌های استان تهران گفت: حدود ۳۲ هزار کلاس درس موردنیاز است تا کمبودها جبران شود.
کد خبر: ۶۸۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 03 December 2018

 

شکراله حسن‌بیگی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان تهران مشترک با کمیته شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: امسال اعتبارات خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به محرومیت‌های استان تهران بیان کرد: فردی که از بیرون به استان تهران نگاه می‌کند از آن به عنوان یکی از برخوردارترین مناطق کشور یاد می‌کند اما واقعیت این است تهران در بسیاری از شاخص‌های توسعه بی‌بهره و یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است.

سرپرست استانداری تهران با اشاره به کمبود سرانه درمانی استان تهران افزود: شهرستان‌های استان تهران به لحاظ امکانات و تجهیزات درمانی بسیار محروم هستند، در برخی از شهرستان‌ها با وجود جمعیتی بالغ بر 300  تا 400 هزار نفر فاقد تخت بیمارستانی است و در برخی دیگر نیز تنها تعدادی کلینیک و درمانگاه وجود دارد که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که این وضعیت زیبنده استان تهران نیست.

حسن بیگی سپس با اشاره به محرومیت آموزشی شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: متوسط سرانه دانش‌آموزی نشان می‌دهد که استان تهران از محروم‌ترین استان‌ها است به عنوان نمونه هنوز مدارس دو شیفته در استان تهران وجود دارد و حدود 32  هزار کلاس درس موردنیاز است تا کمبودهای اموزشی در این استان جبران شود.

وی ادامه داد: اقدام برخی افراد و رسانه‌ها در نمایش این بخش از استان تهران که آن را استانی برخوردار نمایش می‌دهد سبب شده تا بسیاری از خیرین استان تهران برای احداث مراکز درمانی یا آموزشی دیگر استان‌ها را هدف قرار داده و از استان تهران غافل شوند.

سرپرست استانداری تهران در پایان با اشاره به جلسه تخصصی پیگیری فضاهای آموزشی مدارس استان تهران خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های استان تهران و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد احداث 20 هزار کلاس درس در دستور کار قرار گرفت و سهم هر شهرستان نیز مشخص شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار