رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملارد خبر داد؛
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملارد از اجرائی شدن پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در قالب عملیات بیولوژیک و مکانیکی با۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 03 December 2018

مسعود چهارنظم صبح دوشنبه با اعلام خبر اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری ملارد بااعتبار ۲ میلیاردی در جمع خبرنگاران حاضر در اداره منابع طبیعی اظهار داشت: در حوزه آبخیز قزل چشمه که دارای مساحتی حدود ۱۹هزار هکتار است عملیات آبخوان داری در قالب پروژه پخش سیلاب به حجم ۸۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی برای ایجاد پشته های خاکی با تراکم ۸۵ درصد و احداث سازه سنگی-ملاتی به حجم ۱۵۰۰مترمکعب برای احداث بند انحرافی و سرریزهای روی پشته ها به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد از اجرائی شدن پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در قالب عملیات بیولوژیک و مکانیکی در حوزه های آبخیز این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبرداد و افزود: در این حوزه آبخیز ۱۳۵ هکتار عملیات بیولوژیک نیز در قالب کاشت گونه آتریپلکس در حال انجام است.

این مقام مسئول به اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه آبخیز که دارای مساحتی حدود ۲۲ هزار هکتار است عملیات مکانیکی شامل احداث سازه های سنگی – ملاتی  و سنگی- گابیونی به حجم حدودی ۲۰۵۰ مترمکعب و عملیات بیولوژیک در قالب کاشت گونه آتریپلکس در سطحی معادل ۱۰۰ هکتار اجرائی شده است.

چهارنظم با بیان اینکه این پروژه ها از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصدی برخوردار هستند یادآور شد: در این پروژه ها اهدافی همچون کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب، تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی دنبال می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد بیان داشت: اجرای طرح های آبخیزداری تأثیر بسزائی در پوشش و پویایی عرصه های منابع طبیعی داشته که از این رو امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام و هم افزائی نیاز می باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار