رئیس شبکه بهداشت ورامین:
رئیس شبکه بهداشت ورامین گفت: حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در دشت ورامین داریم که ۲۷/۷درصد آنها در ورامین و ۲۹درصد آن مربوط به شهرستان قرچک می‌باشند.
کد خبر: ۶۸۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 02 December 2018

دکتر بابک بختیاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین در همایش ایدز که صبح امروز به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز با حضور برخی از مسؤولین در شبکه بهداشت و درمان ورامین برگزار شد بیان کرد: متاسفانه در کشور ما بحث درمان اهمیت بیشتری نسبت به مسائل پیشگیری دارد و حتی این مسئله در بین مسئولین نیز این مسئله وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در کل دنیا به این شکل است که یک ارگان به تنهایی نمی تواند مسائل مربوط به درمان را پیگیری کند و در جمهوری اسلامی ایران نیز به همین شکل است و در شهرستان ورامین نیز توانسته ایم با پیگیری های بسیار زیادی که صورت گرفت توانستیم از همکاری دانشگاه شهید بهشتی نیز در این خصوص استفاده کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین در منطقه، تنها مرکزی است که کلینیک بیماری های رفتاری را دارا است که مهمترین مسئله مورد استقبال در این کلینیک می باشد مسئله HIV و یا ایدز می باشد.

دکتر بختیاری تصریح کرد: اقدامات بسیار زیاد و گسترده ای در سطح شهرستان ورامین صورت گرفته است که باعث تعجب و استقبال گسترده نمایندگان وزارت بهداشت شده بود.

وی خاطر نشان کرد: ایدز صرفاً مسائل شخصی نیست بلکه مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مسائل دیگر نیز به بیماری ایدز مربوط می شود و از سوی دیگر این بیماری با امنیت کشورها نیز درگیر است در حالی که هیچ درمانی ندارد و فقط می توان از آن پیشگیری کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین اظهار داشت: پیش از این بیماری ایدز در سطوح پایین و کم درآمد شیوع پیدا می‌کرد ولی متاسفانه چندی است که شیوع این بیماری در سطوح بالا نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ایران بیماری ایدز در حال به اوج رسیدن خود در بین گروه‌های پرخطر است، گفت: در کلینیک پیشگیری‌های بیماری‌ها مشکلاتی داریم که برای برطرف کردن مشکلات این کلینیک که بیماران 4 شهرستان اطراف نیز به آن رجوع می‌کنند، مسؤولین همکاری‌های لازم را داشته باشند.

بختیاری تصریح کرد: اولین بار در سال 66 توسط فرآورده های‌خونی که از فرانسه وارد کشور شده بود افرادی به ایدز مبتلا شدند و اولین نفر نیز کودک 6 ساله ای بود که مشخص شد ایدز دارد و بعد از آن نیز در خطوط جبهه‌های مقاومت نیز این بسته‌های خونی برای درمان رزمنده‌ها منتشر شد.

وی اظهار داشت: 67 درصد از بیماران ایدز بخاطر اعتیاد تزریقی، 18درصد روابط جنسی، 2 درصد مادر به کودک بوده است و امروز از اعتیاد به سمت روابط کنترل نشده پیش می رود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین با بیان اینکه رسانه ملی باید در خصوص افزایش آگاهی جامعه در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشد، گفت: بیش از 300 بیمار مبتلا به ایدز داریم که 27/7درصد مربوط به قرچک و 29 درصد مربوط به شهرستان قرچک و 23درصد مربوط به پاکدشت است.

وی تصریح کرد: ورامین در این خصوص بار بزرگی به دوش می کشد و مبتلایان از شهرستان دیگر به ورامین می آیند در حالی که مسئولین توجه مناسبی در این خصوص به ورامین ندارند.

دکتر بختیاری خاطر نشان کرد: خیرین برای کمک مالی بسیار خوبی به مبتلایان به ایدز و خانواده های آنها داشته اند تا جایی که در خصوص معیشت آنها نیز کمک های بسیار خوبی داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: اتوبوس ایدز نمادی است تا تابلوی عدم اطلاع رسانی را بشکانیم و افراد مختلف نیز بتوانند به این اتوبوس مراجعه کنند و آزادانه از آن بهره برداری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین اظهار داشت: جای مواد مخدر در کشور تغییر پیدا کرده است و افراد مواد روان گردان جایگزین شده است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا افراد به رفتارهای پرخطر جنسی روی آورند و همین مسئله نیز باعث شده است که افزایش آمار ابتلا به ایدز در روابط جنسی افزایش یابد.

دکتر بختیاری تصریح کرد: اهمیت مسئله ابتلا به ایدز و پیشگیری از آن برای ارگان ها هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است که اگر اینگونه می بود مسؤولین مختلف که باید در خصوص پیشگیری از ایدز اقدامات لازم را انجام دهند در این همایش حاضر می‌شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار