در این کتاب علاوه بر نکاتی جالب از زندگی خصوصی رییس‌جمهور و بانوی نخست پیشین آمریکا، انتقاداتی از دونالد ترامپ رییس‌جمهور فعلی آمریکا نیز به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۶۸۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 01 December 2018

کتاب «میشل اوباما شدن» در ۱۵ روز نخست عرضه به بازار کتاب آمریکا بیش از ۲ میلیون نسخه فروش داشت و عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال را از آن خود کرد.

انتشارات «پنگوئن» جمعه ۹ آذر این آمار را منتشر کرده است. ناشر کتاب علاوه بر این اعلام کرد که این کتاب در چند کشور دیگر از جمله استرالیا، انگلستان، فرانسه، آلمان، کره‌جنوبی و آفریقای جنوبی در صدر پرفروش‌ها است.

به باور کارشناسان آنچه باعث فروش فوق‌العاده کتاب شد، شهرت به سزای نویسنده آن و کنجکاوی مردم برای دانستن جزئیات زندگی او و همسرش باراک اوباما است.

این کتاب، دریچه‌ای است به زندگی شخصی خانم اوباما پیش و پس از ورود به کاخ سفید. او اولین بانوی اول آمریکایی آفریقایی‌تبار بود. باراک اوباما، شوهرش هم اولین رئیس‌جمهوری سیاهپوست آمریکا به شمار می‌رفت.

خانم اوباما در این کتاب به مشکلات ازدواجش از جمله سقط جنین اشاره کرده است. او گفته است چطور پس از دو بار حاملگی بی‌سرانجام، با لقاح مصنوعی بچه‌دار شده‌ است.

خانم اوباما در این کتاب همچنین از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کرده و گفته است "هرگز او را به خاطر گفتن این که شوهرش متولد آمریکا نبوده و به همین خاطر رئیس‌جمهوری مشروعی نیست نمی‌بخشد." خانم اوباما گفته است این کار آقای ترامپ "خانواده او را در معرض خطر قرار داده بود."

*/بی بی سی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار