کد خبر: ۶۸۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 29 November 2018
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز پنجشنبه در اولین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی استان سمنان با تاکید بر نقش مهم سواد رسانه ای در ارتباطات انسانی تصریح کرد: سواد رسانه ای مخاطب عام تاثیر پذیر در فضای مجازی را به مخاطب خاص تاثیر گذار تبدیل می کند.
وی با اشاره به ضرورت افزایش سواد رسانه ای در جامعه به خصوص در بین نسل جوان و نوجوان گفت: داشتن سواد رسانه ای سبب می شود تا انسان، رسانه را به خدمت خود درآورد نه اینکه خود به خدمت رسانه درآید.
فضیلت تصریح کرد: سواد رسانه ای موجب جلوگیری از بزرگ نمایی، اغراق، سیاه نمایی و تاثیر آن در مخاطبان توسط رسانه ها شود و با هویت زدایی و مصرف گرایی و نیز ترویج فرهنگ های غلط در جامعه مقابله می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تقدیر از برگزار کننده اولین همایش سواد رسانه  ای و اطلاعاتی استان سمنان به توطئه های دشمنان در اسلام و ایران هراسی اشاره کرد و گفت: با توسعه سواد رسانه ای می توان در امر تقریب مذاهب و بیداری اسلامی در قالب فضای مجازی استفاده و بهره برداری کرد.
اولین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی استان سمنان با حضور معاون مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد.
در این همایش یک روزه سه مقاله توسط سه تن از صاحبنظران سواد رسانه ای و فضای مجازی ارائه شد.
موضوع امسال همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی "خانواده و فضای مجازی" است و از استان سمنان شش مقاله به دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در تهران ارسال شده بود که از بین این مقالات سه مقاله در نشست های همایش ارائه شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار