مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر خبر داد
علی محمد حسینی گفت: با تخریب ۲۴ فقره ساخت و ساز غیرمجاز، ۶ هکتار از اراضی کشاورزی در بخش چهاردانگه آزاد و به وضعیت اولیه بازگشت داده شد.
کد خبر: ۶۸۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 27 November 2018
 
علی محمد حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: ۲۴ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی واقع در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر تخریب گردید و به وضعیت اولیه بازگشت داده شد.

حسینی افزود: در این عملیات که در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی زراعی و باغی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون و با تشکیل پرونده قضایی ساخت و سازهای غیرمجازی که به صورت فنس کشی، دیوارکشی و احداث سوله و بنا در سطح ۶ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه ایجاد شده بود، تخریب گردید.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با توجه به همجواری اراضی کشاورزی شهرستان اسلامشهر با مناطق شهری عده‌ای از افراد فرصت طلب و سودجو با استفاده از رانت و دیگر موارد غیر قانونی اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌نمایند.

حسینی تأکید کرد: با توجه به اینکه حفظ اراضی کشاورزی به عنوان یک سرمایه برای ادامه حیات محیط زیست جامعه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، حفاظت از این منابع ملی وظیفه اقشار مختلف جامعه بوده و جهاد کشاورزی در این راه همواره پیش قدم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با هشدار به افراد سودجو و دلال، خاطرنشان کرد: در اجرای مفاد قانون جهاد کشاورزی به شدت ایستادگی کرده و انتظار می‌رود با روند پیگیری‌های انجام شده با همکاری دستگاه قضایی و دستگاه‌های خدمات رسان به زودی تعداد دیگری از ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب و به وضعیت اولیه برگردد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار