شهردار قدس:
شهردار قدس از احداث پارک جنگلی 20 هکتاری در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 27 November 2018
مسعود مختاری اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های ما توسعه فضاهای سبز و ایجاد پارک و بوستان در مناطق مختلف این شهرستان است.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع هم اکنون پارک جنگلی 20 هکتاری با هدف توسعه فضاهای سبز در این شهرستان در دست احداث است که امیدواریم بر اساس زمان‌بندی انجام شده این مهم به اتمام برسد.

شهردار قدس در ادامه با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری برای احداث اینگونه طرح‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: ایجاد فضاهای سبز میراثی ارزشمند برای آیندگان است لذا درست استفاده کردن از این گونه فضاها و حفظ آن از مهمترین مسوولیت‌های شهروندان محسوب می‌شود.

مختاری تأکید کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیت در قدس، پروژه پارک جنگلی شهر واقع در بلوار شهید کلهر خیابان سیمرغ به مساحت 20 هکتار در دست انجام است.

وی در ادامه سخنان خود به عملیات اجرایی در این پروژه اشاره کرد و گفت: در این پروژه به منظور فراهم کردن بسترهای لازم برای کاشت نهال عملیات نخاله‌برداری به مساحت 10 هزار مترمکعب، خاک‌ریزی خاک زراعی و تسطیح بستر کاشت به مساحت 3 هزارمتر مکعب صورت گرفته است.

شهردار قدس افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه آبیاری فضاهای سبز با تانکر موجب افزایش مصرف آب و تشدید وضعیت کم آبی می‌شود، عملیات اجرایی شبکه آبیاری تحت فشار و قطره‌ای نیز در این پارک جنگلی در دست انجام است.

مختاری طول این شبکه آبیاری را 3 هزار متر عنوان کرد و بیان داشت: این مهم با هدف کاهش مصرف آب عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: با پایان یافتن عملیات نخاله‌برداری و انجام خاک‌ریزی زراعی کاشت نهال‌ها با توجه به اقلیم زیستی منطقه، بارور بودن و مصرف کم آب در گونه‌های مختلف از جمله گونه‌های توت، سنجد، اقاقیا، کاج، سرو، آلبالو وحشی، زیتون، انار و... انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار