معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: بالغ بر ۱۳ هزار نفرشب، کارتن خواب از ابتدای امسال تاکنون در گرمخانه متعلق به شهرداری همدان اسکان داده شدند.
کد خبر: ۶۸۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 28 November 2018
مردم محل کارتن خواب‌ها را به سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان گزارش دهند، البته نه برای اقدامات پلیسی بلکه برای معرفی آن‌ها به گرم خانه‌ها و مددسرا‌ها تا در سرمای زمستان، دچار یخ زدگی و سرمازدگی نشوند.

به گزارش ایرنا، کارتن خواب ها، فراموش شدگان زندگی اجتماعی امروز هستند که هیچ کس آن‌ها را به خاطر نمی‌آورد، سرمای استخوان سوز زمستان جان آن‌ها را تهدید می‌کند هرچند، آنان خود را دوست ندارند، اما ما می‌توانیم دوستشان داشته باشیم و با معرفی آن‌ها به سرپناهی گرم از مرگی تلخ نجاتشان دهیم.

سال‌های گذشته در سراسر کشور با برودت هوا و ریزش برف موجب مرگ برخی از افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب بودیم، اما امروز به یاری شهرداری همدان شاهد این اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.

در همین رابطه معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اعلام آمادگی نسبت به ساماندهی افراد کارتن خواب در شب‌های سرد زمستان می‌گوید: برای حمایت از آسایش افرادی که شب هایشان در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به صبح می‌رسد، آمادگی کامل داریم تا در سرپناهی گرم به آن‌ها خدمات رسانی شود.

وحید علی ضمیر بیان کرد: بالغ بر ۱۳ هزار نفرشب، کارتن خواب از ابتدای امسال تاکنون در گرمخانه متعلق به شهرداری همدان اسکان داده شدند.

وی اضافه کرد: شهرداری به منظور ساماندهی متکدیان، کارتن خواب‌ها و افراد بی سرپرست، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیش از ۸۵ متکدی جمع آوری کرده که پس از غربالگری به بهزیستی، کمیته امداد، مراجع قضایی معرفی شده اند و یا به خانواده یا شهرستان محل سکونتشان انتقال داده شده اند.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: نیرو‌های شهرداری نسبت به جمع آوری افراد کارتن خواب اقدام می‌کنند و بعضی از آن‌ها خود متقاضی اسکان هستند که شبانه بالغ بر ۶۰ نفر از افراد بی سرپناه در این مرکز اسکان داده می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اسکان افراد کارتن خواب در گرمخانه شهرداری که روزانه گنجایش پذیرش به طور میانگین ۸۰ نفر را دارد، اظهار داشت: کارتن خواب‌ها حضورشان در گرم خانه تنها محدود به ساعات شب است و افراد متقاضی برای حضور در گرم خانه بدون هیچ محدودیتی می‌توانند مراجعه کنند.

علی ضمیر با بیان این که گرمخانه در طول سال دایر و ۲ نفر نیرو به صورت ثابت در آنجا مستقر است عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، گرمخانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است و توزیع غذا در ۲ نوبت شام و صبحانه، مواد شوینده و بهداشتی برای مصرف کارتن خواب‌ها در آنجا ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: متولیان گرم خانه در خصوص اسناد هویتی، اشتغال و بازگشت به خانواده افراد مذکور با ثبت احوال، امور اجتماعی استانداری، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی همکاری لازم را دارد.

علی ضمیر تاکید کرد: شهروندان همدانی می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب، در تماس تلفنی با مرکز ۱۳۷ موضوع را اعلام کنند تا این افراد توسط نیرو‌های گشت شهرداری به گرمخانه منتقل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار