شهردار لواسانات در گفت و گو با تابناک تهران؛
علی حیدریان گفت: لواسان یکی از حیاط خلوت های اقتصادی تهران و ایران است و از همین رو برنامه هایی برای تعالی بیشتر این شهر، باید محقق شود.
کد خبر: ۶۸۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 26 November 2018

تابناک تهران: چند سالی است که شهر لواسان یکی از حیاط خلوت های  اقتصادیون تهرانی و حتی سراسر ایران شده است.  از همین روی قطعا مدیریت و سامان بخشی به این شهر در سطح شهرداری بسیار حائز اهمیت خواهد بود. علی حیدریان، شهردار کنونی این شهر در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران؛ به شرح عملکرد پیشین و همچنین پروژه های در دست اقدام پرداخت. متن زیر گفت و گوی خبرنگار تابناک تهران و شهردار شهر لواسان است.

 

علی حیدریان راجع مدیریت عرصه شهرداری در شهرستان لواسان گفت: همانطور که می دانید لواسان شهری خاص است و به دلیل  جاذبه ها و تجارب افراد موثر که در لواسانات کار کردند و در مجموع، به خاطر گردش مالی بالا در این منطقه از کشور، تقریبا با اغلب نقاط ایران متفاوت  است.

 

حیدریان گفت: ما به لطف خداوند در یک سال گذشته سعی داشتیم، کارهایی را انجام دهیم که به نفع این شهر است. کاری که اخیرا در زمینه سرمایه گذاری با بخش خصوصی، در دست اقدام داریم، کاری بسیار بزرگ است و در مراحل مقدماتی  به سر میبرد.

 

شهردار لواسان افزود: در این ایام طرحی با عنوان گنبد خورشید (که کاری فرهنگی_اجتماعی بشمار می رود) در دست اقدام داریم و اجرا و تحقق آن به یک شرکت خصوصی و تبلیغاتی  واگذاری شده است.

 

لواسان یکی از حیاط خلوت های اقتصادی تهران و ایران است 

 

شهردار لواسان در ادامه خاطر نشان کرد: پیمانکار پروژه گنبد خورشید در واقع ضمن سرمایه گذاری اقتصادی یک سرمایه گذاری فرهنگی نیز کرده است. این پروژه شامل ساخت و راه اندازی سالن های تئاتر، نمایش و سینما، استودیو های فیلم سازی و امور مرتبط به  فیلم سازی، فرهنگسراها و سالن کنسرت، ساخت هتل و... است.

حیدریان ادامه داد: بعد از افتتاح  این پروژه پیش بینی می شود تا 12 هزار نفر اشتغال زایی حاصل می شود و امیدواریم با عنایات حق، این پروژه در طی سه سال با سرمایه گذاری ایرانی به بهره برداری برسد.

حیدریان در پاسخ به این سوال که شهرداری لواسان در حوزه عمرانی اخیرا چه اقداماتی انجام داده و یا در دست اقدام دارد؛ گفت: در خصوص ساخت و پیشبرد عمرانی لواسانات، به دلیل پرخطر بودن کمربندی  لواسان و احتمال بالای تصادفات جاده ای که سال گذشته 6 کشته هم به جای گذاشت؛ تصمیم گرفته شد تا بلواری در وسط این کمربندی ساخته شود اما از آنجا که ساخت چنین بلواری فضای خیابان و گذر خودروها را محدود می کرد ما بجای آن به نورپردازی بهتر و نصب گلدانهایی با زیبایی بصری اقدام کردیم.

 

حیدریان همچنین ادامه داد: ما از طرفی در پی ساخت پارکینگ مکانیزه ای هستیم که قراردادش منعقد شده و بزودی در دست احداث است.

شهردار لواسان در پاسخ به این سوال که حجم سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی شهر لواسان  چه میزان می باشد؟، گفت: ما اکنون حدود 50 هزارمیلیارد اعتبار کارعمرانی داریم.

حیدریان در پاسخ به این سوال که، رویکرد و برنامه شما برای دستیابی مطلوب به سال 1404 چه است؟ و اینکه آیا ما تا آن سال باز هم شاهد ساخت برج های مرتفع در شهر هستیم؟؛ گفت:

بنده معتقدم حتما باید بافت اصیلِ موجود شهرمان را حفظ کرد اگر قرار بر برج سازی باشد که دیگرجاذبه ی متفاوتی ندارد و سعی بر این است که ساخت و سازها به صورت باغ و کوچه باغ  باقی بماند.

حیدریان در مواجه با این پرسش که آیا برای طراحی و معماری اصیل هم برنامه ای داشته و دارید، گفت: ما می توانیم مردم را به معماری های ایرانی-اسلامی تشویق کنیم اما اینکه  بیاییم و به کسی در این جهت امری کنیم که بنای شما نباید مدرن باشد و قطعا باید ایرانی- اسلامی بسازید، خیر؛ اجازه ی این کار را از لحاظ قانونی نداریم. باید مشوق هایی را پیدا کرد البته کسانی که در لواسانات قصد ساختن دارند باید از لحاظ علمی و تئوریک توجیه شوند و متقاعدشان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که لواسان  نقطه ی تفریحی لاکچری تهران هست و ما مخاطب بین المللی هم داریم ولی ما درسطح شهر علائمی رو برای استفاده بهتر مسافر خارجی و توریست نمی بینیم چه تدابیری در خصوص این امر دارید؟ گفت: توریستی که به لواسانات می آید با توریستی که به طور مثال به اصفهان و یا شیرازی می رود متفاوت است، معمولا توریست هایی که به شهر لواسان می آیند مهمان یا وابستگان کسانی هستند که بومی لواسان اند، به همین دلیل شهرداری لواسان تا این لحظه برنامه خاصی برای توریست ها  نداشته است. توریست ها معمولا دنبال فضا ها واماکن تاریخی هستند.

 گفتگو: محمدرضا زمانی خطیبی ، زهرا قاسمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار