اجرای ۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در ۷ شهرستان استان تهران؛
معاون آبخیزداری استان تهران از اجرای ۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در ۷ شهرستان استان تهران با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 26 November 2018

حمیدرضا زکی زاده صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی و هم اندیشی با تسهیلگران با اشاره به اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری بدون همکاری و مشارکت دستگاه ها و جوامع محلی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: تسهیلگران با آگاهی بخشی از مزایای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری هم در سطح دهستان ها و شوراهای اسلامی روستاهای هدف در محدوده عملیات اجرائی پروژه های آبخیزداری و هم در سطح فرمانداری ها و دیگر دستگاه های ذی ربط زمینه همکاری، مشارکت و تشدید فعالیت های آبخیزداری را فراهم می کنند.

وی افزود: منفعت اقدامات آبخیزداری برای خود مردم است که از این رو حضور افرادی با عنوان تسهیلگر برای تسریع در روند اجرای این پروژه ها و همچنین افزایش مطالبات روستائیان و آبخیزنشینان در پیگیری از دستگاه ها و نهادهای روستایی و شهری جهت ادامه یافتن این پروژه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

زکی زاده در ارتباط با آثار اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری خاطر نشان کرد: این اقدامات در حوزه های آبخیز علاوه بر کنترل سیلاب و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی شده که با توجه به این مهم لازم است جوامع محلی و مسئولان و دستگاه های ذی ربط در روند اجرای این پروژه ها با مجموعه منابع طبیعی همکاری و مساعدت داشته باشند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه خوشبختانه امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدامات خوبی در خصوص آبخیزداری در حال انجام است گفت: از آنجائی که اجرای پروژه های آبخیزداری بسیار با اهمیت بوده و ضرورت ایجاب می کند که اجرای این پروژه ها استمرار داشته باشد بر همین اساس نقش تسهیلگران در جلب مشارکت جهت ادامه این اقدامات امری انکار ناپذیر است.

زکی زاده بیان داشت: ۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری شامل اقدامات مدیریتی، بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۷ شهرستان استان تهران در حال اجرا می باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار