طرح توسعه پایدار روستایی کشور از روستای «قلعه محمدعلی خان» در بخش «فشافویه» ری آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 20 November 2018

بعد از ظهر دوشنبه طرح توسعه پایدار روستاهای کشور با حضور حجت الاسلام عبدالعلی استیری، امام جمعه حسن آباد، ابوالفضل سروش، نماینده مردم ری، تهران، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامیف نعمت الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، هدایت الله جمالی پور، فرماندار ویژه ری و معاون استاندار تهران، سید اکبر کساء، رییس گروه تخصصی توسعه روستایی و جمع دیگری از مسئولین در روستای « قلعه محمدعلی خان» از توابع بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری به صورت پایلوت افتتاح شد.

در این طرح سعی می شود، تا با استفاده از ظرفیت های روستایی در بخش کشاورزی، باغ داری و دامپروری در جهت توسعه روستایی به ویژه اشتغال در روستا گام برداشته شود.

رییس گروه تخصصی توسعه روستایی در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران گفت: ارتقا همه جانبه کیفیت زندگی روستاییان، ارتقاء بهره وری، توسعه فرصت های پایدار از بابت دسترسی به منابع، امکانات و منافع میان شهر و روستا، توسعه فرصت ها و ظرفیت های متنوع اقتصادی و مشارکت موثر و همه جانبه مردم و نهادهای محلی در فرآیند تصمیم سازی و برنامه ریزی از پیش نیازهای طرح توسعه پایدار و همه جانبه روستا است.

سید اکبر کسا ادامه داد: با حضور خیران در عرصه توان افزایی و ایجاد اشتغال های پایدار می توان شاهد کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و تثبیت هرچه بیشتر جمعیت روستاها بود، که بر این اساس اولین روستای پایلوت کشوری در این طرح « قلعه محمدعلی خان» انتخاب شد.

وی با بیان این که ۱۴۰ موسسه خیریه و سمن فعال در زمینه های مختلف فقرزدایی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در کشور تجمیع و گروه تخصصی توسعه روستایی ایجاد شد، گفت: گروهی ۹ نفره از ۹ موسسه خیریه اعضای هیئت مدیره گروه تخصصی توسعه را شکل داده است و استان های مختلفی از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان تا قلعه گنج و قم شناسایی شد اما با توافق اعضای هئیت مدیره مبنی بر اینکه روستای پایلوت کشوری نزدیک ترین از لحاظ بعد مسافت به پایتخت باشد، که با پیشنهاد بخشدار سابق فشافویه این روستا انتخاب شد.

این روستا با قدمت ۲۵۰ سال دارای ۲۲ خانوار ساکن و ۵۰ خانوار نیمه ساکن بوده و در اتوبان تهران- قم، بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) قرار دارد و از بسیاری از امکانات مانند گاز شهری و آب لوله کشی محروم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار