شهر را آب گرفته و معابر قابل تردد برای شهروندان نشت اما تمام چشم ها به سوی بهشت است تا شهردار جدید را بشناسند.
کد خبر: ۶۷۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 14 November 2018

به گزارش تابناک :  درست همان زمان که همه توجه ها به خیابان بهشت و شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار آتی معطوف بود، در شهر مردم با مشکل قدیمی دست و پنجه نرم می کردند که هر سال با بارش باران به سراغ آنها می آید.


امسال نیز به مانند سالهای گذشته وقتی بارش باران در تهران اغاز شد و شدت گرفت، شاهد آبگرفتگی معابر بودیم تا جایی که حتی برخی شهروندان در استوری های خود در اینستاگرام تهران را به ونیز تشبیه کردند.


اما به راستی چرا شهرداری تهران هر سال در مقابل حوادث این چنینی غافلگیر می شود؟ این غافلگیری هم زمان احمدی نژاد رخ داد و هم زمان قالیباف و نجفی و افشانی. گویا عملکرد شهرداری تهران به شهردار آن وابسته نیست و هرکس و از هر طیفی بر سر کار باشد همین آش خواهد بود و همین کاسه.


شاید به همین علت بود که محسن هاشمی در یکی از مصاحبه های خود گفت: غافلگیری همیشه در شهرداری بوده است. اولین و مهمترین غافلگیری ما مربوط به سیل تجریش هست. آنطور که من به خاطر می آورم دومین غافلگیری هم برای زمان آقای قالیباف است که مربوط به سیل خط ۴ مترو است که آب داخل تونل رفت. از این غافلگیری‌ها همیشه در تهران بوده و فقط به آقای نجفی ربط ندارد. همیشه غافلگیری هست. شهر هم با آن برخورد و سریع مسئله را حل میکند. اگر غافلگیری نباشد که نمی شود.


محسن هاشمی اما هرگز به این مسئله نپرداخت که چرا دیگر کلانشهرهای دنیا با این میزان غافلگیری مواجه نمی شوند.


به هر حال بار دیگر شهرداری تهران غافلگیر شده است و نتوانسته برای مقابله بابارندگی 24 ساعته در تهران که از قضا از قبل نیز پیش بینی شده بود، برنامه ای داشته باشد و خود را آماده آن کند.


گرچه برخی شهرداری های مناطق در اخباری اعلام کردند که با لایروبی جوی های آب آماده فصل بارندگی شده اند اما همینمناطق نیز با آبگرفتگی مواجه شدند.


یکی از دلایل این میزان غافلگیری مشترک در شهرداری های قالیباف، نجفی و افشانی را شاید در داشتن مدیر مشترک در خدمات شهری دانست. یعنی درست جایی که مجتبی یزدانی یکی از بازنشستگان مشغول فعالیت است. ذهن و تن خسته یزدانی گویا توان اماده سازی شهر برای مقابله با یک بارندگی ساده را ندارد و حال که برای تهران شهردار جدید انتخاب شده است، بهتر است که برای جانشینی یزدانی هم به سرعت فکری شود.


بارش های پاییزی که بر خلاف سال گذشته از همان مهر ماه آغاز شده است نشان از سال پر بارشی برای پایتخت دارد و حناچی اگر می خواهد شهرداری محبوب و موفق محسوب شود باید برای حل اینگونه مشکلات از همین الان اندیشه کند.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار