از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم
آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی- تفریحی «فرزندان انقلاب» با حضور جمعی از مسؤولان شهر قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 14 November 2018

به گزارش تابناک قم، به مناسبت پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اقدام برنامه‌های متنوعی در راستای جشنواره «چله سرو» در نظر گرفته که یکی از آنها برگزاری المپیاد ورزشی- تفریحی «فرزندان انقلاب» در ۴۰ ایستگاه نشاط مساجد قم است.

مراسم افتتاحیه این المپیاد به میزبانی مردم محله شهیدپرور باغ پنبه و با حضور ابراهیم معتمدی، قائم مقام شهردار قم و حسن مالکی‌نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در سالن ورزشی مسجد شهدای باغ پنبه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابوالقاسم مقیمی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم درمورد اهداف برگزاری المپیاد ورزشی- تفریحی «فرزندان انقلاب» به ایراد سخن پرداخت و گفت: تقویت روحیه نشاط، تندرسی و سلامت فرزندان و ذخیره‌های انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این المپیاد است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است تا مسجد را محور تمام فعالیت‌های فرهنگی- ورزشی خود در تمام عرصه‌ها قرار دهیم، اظهار کرد: کمترین کاری که می‌توانیم برای بچه‌های مسجد و انقلاب اسلامی انجام دهیم، این است که فضایی را در مساجد فراهم کنیم تا آنها این مکان مقدس را به‌عنوان یکی از برنامه‌های روزمره زندگی خود قرار داده و فرزندان ما در محیط امن، آرام و مومنانه‌ی مسجد رشد کنند.

حسن مالکی‌نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که طی سخنانی عنوان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری با برگزاری این المپیاد ورزشی- تفریحی به دنبال ارائه خدمت به مردم شریف قم و فرزندان انقلاب است.

وی تصریح کرد: امروز باید مساجد محل جذب و ترتیب نوجوانان و جوانان عزیز باشد چراکه این کار آینده سرمایه‌های انقلاب را تضمین می‌کند و از سوی دیگر، برگزاری المپیادهای ورزشی در مساجد موجب می‌شود این مکان مقدس تمام نیازهای اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... آنها را برطرف می‌کند.

مدح حضرت علی(ع) توسط حمزه‌ای مرشد نوجوان استان، تجلیل از پیشکسوتان عرصه ورزشی این منطقه و ارائه حرکات نمایشی و رزمی از دیگر برنامه‌های آئین افتتاحیه المپیاد ورزشی- تفریحی فرزندان انقلاب بود.

همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از محمد محمدنژاد، ملی پوش بسکتبال با ویلچر و حسین گلستانی ملی پوش والیبال نشسته که در مسابقات پارالمپیک آسیایی جاکارتا به مدال قهرمانی رسیدند، تجلیل کرد.

در پایان این مراسم نیز از پوستر المپیاد ورزشی- تفریحی «فرزندان انقلاب» با حضور جمعی از مسؤولان شهری و توسط محمدنژاد و گلستانی، دو ورزشکار معلول و افتخارآفرین استان قم رونمایی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار