کد خبر: ۶۷۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 13 November 2018

بی‌توجهی و عدم نظارت بر بهداشت اماکن ورزشی نهاوند، سلامت ورزشکاران به شدت تهدید می‌شود.

 

به گزارش تسنیم ، شهرستان نهاوند با وسعتی بالغ بر یک هزار و 500 کیلومتر مربع در جنوب غربی استان همدان واقع شده و جمعیتی نزدیک به یکصد و 90 هزار نفر دارد.

این شهرستان در گذشته‌های نه چندان دور قطب ورزش استان همدان به شمار می‌رفت و قهرمانان نام آوری را به ورزش کشور و استان همدان معرفی کرده است.

با اینحال در یک دهه اخیر به دلیل عدم ثبات مدیریتی،  ورزش نهاوند با افت چشمگیری مواجه شده، اما در دوره مدیریت فعلی اداره ورزش و جوانان این شهرستان نه تنها اقدام موثری برای برون رفت ورزش نهاوند از بحران موجود صورت نگرفته بلکه به دلیل عدم نظارت بر اماکن ورزشی این شهرستان مشکلات عدیده‌ای نیز برای ورزشکاران نهاوندی به وجود آمده است.

مسمومیت 50 بانوی نهاوندی در استخر

در مرداد ماه امسال بود که نزدیک به 50 بانوی نهاوندی در استخری بدون مجوز و فاقد تاسیسات استاندارد جهت تصفیه آب، با گاز کلر مسموم و راهی بیمارستان شدند.

پس از این اتفاق تلخ استخر مذکور پلمپ شد، اما برخوردی با مقصران حادثه صورت نگرفت.

رئیس هیئت نجات غریق استان همدان در گفت و گویی پیرامون مسمومیت بانوان نهاوندی با گاز کلر اظهار داشت: این استخر بدون مجوز فعالیت می‌کرده و عجیب است که متولیان ورزش نهاوند از فعالیت این استخر بی‌خبر بودند.

سیروس سوریان با اشاره به اینکه خدا رحم کرده که شاهد فوت کسی در این اتفاق نبودیم، گفت: مسئولان نهاوند به‌سادگی با جان مردم بازی کرده‌اند.

وی افزود: رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند چگونه رئیسی است که از باز شدن یک فضای ورزشی در نهاوند آن هم بدون مجوز اطلاع نداشته و آیا چنین چیزی اصلاً ممکن است.

سوریان عنوان کرد: متولیان ورزش نهاوند باید بگویند چرا استخری که پروانه فعالیت ندارد فعال است.

وی با اشاره به منسوخ شدن سیستم کلرزنی در استخرها بیان کرد: تمامی استخرهایی که از سیستم کلرزنی استفاده می‌کنند باید پلمب شوند و این سئوال وجود دارد که چرا این استخر فعالیت داشته است.

قارچ دامنگیر کشتی نهاوند

اما در اتفاقی تلخی دیگر در یکی، دو ماه گذشته کشتی‌گیران نهاوندی در سالن کشتی این شهرستان با چالش بزرگی روبرو شدند.

به دلیل عدم توجه به بهداشت این فضای ورزشی و نظافت نکردن سالن و نیز نبود دوش آبگرم در این مکان تعدادی از کشتی‌گیران نوجوان و جوان نهاوندی دچار بیماری قارچ شدند.

آخرین کشتی‌گیری که در هفته گذشته به این بیماری دچار شد شاهین فاطمی قهرمان سنگین وزن جوانان استان همدان و نایب قهرمان کشور است.

شاهین فاطمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند با بیان این که در مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان از ناحیه پیشانی دچار کمی خراشیدگی شدم اظهار داشت: بعد از 2 روز استراحت برای تمرین به سالن کشتی نهاوند رفتم اما از ناحیه پیشانی به بیماری قارچ تبخالی دچار شدم.

وی افزود: مدت 5 روز است در بیمارستان بستری هستم و درد زیادی تحمل می‌کنم.

فاطمی با اشاره به این که سالن کشتی نهاوند از نظر بهداشت سطح پایینی دارد گفت:  این سالن دوش آبگرم ندارد و کشتی‌گیران نمی‌توانند بعد از پایان تمرین خود را بشورند.

وی عنوان کرد: در حالیکه 5 روز در بیمارستان هستم هیچ مسئولی از اداره ورزش و جوانان و هیئت کشتی به دیدنم نیامدند و تماس هم نگرفتند.

به سلامت ورزشکاران اهمیت دهید

یکی از مربیان مطرح و سازنده کشتی نهاوند در گفت و گو با خبرنگار تسنیم  در نهاوند با اشاره به این که چند کشتی‌گیر دیگر هم به غیر از فاطمی در همین سالن به بیماری قارچ دچار شدند گفت: برخی از این کشتی‌گیران قرار است به زودی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شوند و احتمال دارد با این شرایط مسئولان فدراسیون مانع حضور آنها در مسابقات شوند.

داریوش کمروند افزود: من به عنوان مربی هیچ انتظاری از مسئولان اداره ورزش و هیئت کشتی نهاوند ندارم به غیر از این که به سلامت ورزشکاران اهمیت دهند.

وی عنوان کرد: نبود دوش آبگرم در سالن کشتی نهاوند باعث شیوع بیماری قارچ در بین کشتی‌گیران شده است.

مربی شاهین فاطمی با اشاره به این که تاکنون کسی سراغی از شاهین نگرفته تصریح کرد: خانواده‌ها با یک امیدی فرزندان خود را به ما می‌سپارند و ما باید همه همت و تلاش خود را برای مراقبت از سلامت جسمی و روحی آنها به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: از مدیر ورزش و جوانان شهرستان نهاوند و هیئت کشتی هیچ انتظاری ندارم به غیر از رسیدگی به وضعیت بهداشتی سالن نهاوند.

لزوم برخورد قاطع با مقصران

آنچه مسلم است عدم نظارت بر اماکن ورزشی شهرستان نهاوند در سایه بی‌توجهی متولیان ورزش این شهرستان و نیز بی‌توجهی مسئولان استانی نسبت به بازخواست مقصران این دو حادثه تلخ باعث شده وضعیت اماکن ورزشی شهرستان نهاوند روز به روز بدتر شود.

در این وضعیت به نظر می‌رسد ورزش بیش از آن که به سلامتی نوجوانان و جوانان نهاوندی منجر شود سلامتشان را تهدید می‌کند.

اگر چه این حوادث به اندازه کافی تلخ هستند اما امیدواریم تا این بی‌توجهی به حادثه تلخ‌تری منجر نشده مسئولان ارشد استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان  با افرادی که نسبت به سلامت نوجوانان و جوانان نهاوندی بی‌تفاوتند برخورد کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار