دبیر نشست های تخصصی تهران شناسی:
اوین و درکه به عنوان سومین مقصدتور محله گردی شمال تهران انتخاب شد
کد خبر: ۶۷۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 11 November 2018

دبیر نشست های تخصصی تهران شناسی از اختصاص سومین مقصد تور محله گردی شمیران با تکیه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی شمال تهران به محله های اوین و درکه خبر داد.

محمود منیعی پیش از ظهر یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگارن اظهار داشت: تورهای تخصصی محله گردی و بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی برای دست اندرکاران بخش فرهنگی و گردشگری شهرداری تهران و نیز شهروندان علاقمند موجب بررسی، مطالعه و احیاء فرهنگ، آداب و رسوم هر منطقه، افزایش اطلاعات و آگاهی شرکت کنندگان و در نهایت شکل گیری هویت اجتماعی شهر می شود.

وی افزود: در راستای برگزاری تورهای شمیران گردی، سومین تور محله گردی با مشارکت واحد گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران، سه شنبه۲۲ آبان ماه از ساعت ۱۵ با بازدید از جاذبه های طبیعی چون باغ ها و مکان های تاریخی، زیارت اماکن متبرکه، آشنایی با آداب و رسوم با نقل قول هایی از قدیمی های محله در دو محله اوین و درکه برگزار  می شود.

منیعی گفت: در این بازدید فعالان و علاقه مندان به حوزه گردشگری و دبیران کانون های گردشگری محلات منطقه حضور خواهند داشت.

گفتنی است ناحیه کوهستانی اوین و درکه در شمال غربی تهران واقع شده است و قدمت آن ها به حدود ۸۰۰ سال پیش باز می گردد و از قدیمی ترین و زیباترین محلات ییلاقی شمیرانات است که از شمال به رشته کوه های توچال متصل است .

شایان ذکر است محله درکه علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی دارای حسینیه قدیمی با نام درکه و متبرک به وجود امامزاده ولی (ع) در محله است و بقعه امامزاده مطیب (ع) نیز در محله اوین واقع شده  است

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار