مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: کتابخانه‌های فعلی قرچک پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی مردم نیست.
کد خبر: ۶۷۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 11 November 2018

 

علی نیکنام صبح یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک اظهار داشت: کتابخانه‌های فعلی شهرستان قرچک چندان پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی مردم نیست، یکی از شاخصه‌های فرهنگی یک شهرستان وجود یک کتابخانه استاندارد مرکزی شهرستانی است که بتواند در همه زمینه‌های فرهنگی فعالیت داشته باشد.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی در یک جامعه مرتفع نخواهد شد مگر اینکه آگاهی‌رسانی و پیشگیری برنامه‌ریزی‌شده انجام شد و مهم‌ترین عامل یاری‌رسان در این زمینه قطعاً کتاب و مطالعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران بیان داشت: شهرداری و شورای شهر با توجه به ساخت کتابخانه‌ها و افزایش فضای کتاب‌خوانی کمک‌های شایانی در این خصوص می‌توانند انجام دهند.

 

هرکجا کتابخانه ساخته‌شده جرم و جنایت کمتر است

سرپرست فرمانداری قرچک نیز در این جلسه گفت: حداقل فضای کتابخانه‌ای موجود در شهرستان پاسخگوی نیازهای مطالعاتی شهروندان نبوده و توجه به ساخت و آماده‌سازی فضای کتابخانه‌ای از اولویت‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک است. 

بهمن خطیبی بابیان این که هرکجا که یک کتابخانه ساخته‌شده جرم و جنایت کمتر است، افزود: کتاب‌خوانی سبب تلطیف روح و جسم شده و با غنی‌سازی اوقات فراغت دیگر زمانی برای آسیب‌های اجتماعی نمی‌گذارد، هرچند فضای مجازی و استفاده از کتاب‌های دیجیتالی فزونی یافته اما هرگز نمی‌تواند جای کتاب فیزیکی را در میان مردم بگیرد.

 سرپرست فرمانداری قرچک بیان داشت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی مردم اجازه خرید کتاب را نمی‌دهد ولی می‌توان با تقویت منابع اطلاعاتی کتابخانه‌ها و دسترسی عموم به آن‌ها این مشکل را برطرف کرد.

ثبت‌نام رایگان از شهروندان قرچکی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی

در پایان این جلسه آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک با اعلام برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از ۱۹ آبان آغاز و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبت‌نام رایگان از شهروندان، برگزاری جلسات نقد و بررسی، برگزاری کلاس آموزشی مهارت‌های زندگی، نشست‌های کتاب‌خوانی، مسابقات کتاب‌خوانی و نقاشی ویژه کودکان و نمایشگاه‌های موضوعی  از برنامه‌های هفته کتاب شهرستان قرچک خواهد بود.

گفتنی است چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک جهت برنامه‌ریزی در خصوص هفته کتاب و کتاب‌خوانی به ریاست بهمن خطیبی سرپرست فرمانداری، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، علیرضا جعفری معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری، علیرضا رشیدیان بخشدار مرکزی، بهروز مشتاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی، اژدر نوروزپور رئیس شورای شهر اسلامی و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار