مانور پدافند غیرعامل، همزمان با مانور زلزله و اطفای حریق با مشارکت نهادها و سازمان های مختلف در میدان میوه و تره بار صادقیه برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 11 November 2018

به گزارش تابناک : با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و مدیریت میدان میوه و تره بار صادقیه و بر اساس یک سناریوی از پیش طراحی شده، مانور پدافند غیرعامل همزمان با مانور زلزله و اطفای حریق در این میدان برگزار شد.


در این مانور که با هدف آموزش کارکنان و کارگران این مرکز برای تخلیه امن، پناه گیری ایمن و نحوه مقابله با شرایط اضطراری برگزار شد، سازمان آتش نشانی تهران، اورژانس تهران، جمعیت هلال احمر شمیرانات، پلیس راهور منطقه 2 و شهرداری ناحیه 5 منطقه 2 مشارکت داشتند و هر یک طبق برنامه ریزی‌های پیش بینی شده به ایفای وظایف محوله پرداختند.


حجت ذبیح حقیقی مدیر میدان میوه و تره بار صادقیه که میزبانی این مانور را بر عهده داشت، با اعلام اینکه مراجعه روزانه بیش از 8 هزار شهروند با 2500 دستگاه خودرو و 14 هزار نوبت خرید، این مرکز را یکی از پر ترددترین میادین میوه و تره بار تهران تبدیل کرده است، گفت: علاوه بر آن، به دلیل بافت تجاری اطراف میدان میوه و تره بار صادقیه، تراکم و تردد جمعیت در این منطقه بالاست و همین مسئله، اهمیت و ضرورت آموزش و پیشگیری از حوادث را دو چندان می‌کند.


در جلسه ارزیابی مانور زلزله و اطفای حریق که در پایان مانور برگزار شد، حاضران میدان میوه و تره بار صادقیه را در مشارکت و اجرای طرح‌های مختلف پیشرو دانسته و لزوم استمرار اینگونه مانورها را مورد تأکید قرار دادند.


گفتنی است در حاشیه اجرای این مانور، نمایشگاهی از دستاوردهای فنی و علمی کشور در حوزه امدادرسانی به آسیب دیدگان نیز بر پا شد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار