سرپرست فرمانداری قرچک؛
سرپرست فرمانداری قرچک گفت: پدافند غیرعامل یکی از ضروریات هر کشور است.
کد خبر: ۶۷۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 06 November 2018

بهمن خطیبی صبح امروز در همایش پدافند غیرعامل که در دبیرستان دخترانه کمال برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یکی از بحث‌های جدی است که در حال حاضر دنیا به‌خصوص کشورهای درحال‌توسعه که قبلاً از این مورد بسیار مهم و حیاتی غافل بودند به این سمت‌وسو حرکت می‌کنند.

وی گفت: روز ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی و همچنین روز مبارزه با استکبار جهانی بود که دانش آموزان حضور پرشوری در سراسر کشور، استان و به‌خصوص شهرستان قرچک داشتند و باعث شدند یک برنامه‌ی خوبی را به‌خصوص در تقابل با استکبار جهانی که یکی از اهداف اصلی انقلاب ما بود، به نمایش بگذاریم.

سرپرست فرمانداری قرچک افزود: ۴۰ سال که از انقلاب ما سپری می‌شود، برنامه‌ها روزبه‌روز تقویت و هرروز قوی‌تر از قبل می‌شود؛ جوانان و دانش آموزان و مردم در مقابل این سیاست‌های استکبارستیزان و سیاست‌های دیکتاتور قرار دارند.

خطیبی اظهار کرد: امروز با توجه به اینکه بحث پدافند غیرعامل است، یکی از اداراتی که در وزارت کشور و واحدهای زیرمجموعه فرمانداری شکل‌گرفته است پدافند غیرعامل است.

پدافند غیرعامل یکی از ضروریات در هر کشور است

سرپرست فرمانداری قرچک تصریح کرد: اگر قبل از احداث مکان‌های عمومی برنامه‌ریزی شود، اگر مطالعه و تحقیق‌شده باشد به لحاظ مکانی و ساختاری قطعاً در مواقع حوادث پدافند غیرعامل می‌تواند وظیفه‌ی خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از ضروریات در هر کشور است، اذعان داشت: کشورها هم به لحاظ موقعیت استراتژیکی که دارند پدافند غیرعامل را برای خود تعریف کردند؛ کشوری مثل ایران که در یک منطقه سوق‌الجیشی قرارگرفته است و کشورهای همسایه که به‌عنوان پیشرو در پدافند غیرعامل هستند، باید توجه داشته باشد.

این مسؤول گفت: اگر برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام ندهیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد به همین خاطر دولت یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که برای مدیران و همه‌ی کسانی که مسوولیتی به عهده‌دارند بحث پدافند غیرعامل قرار داده است.

وی تأکید کرد: دولت خیلی جدی بحث پدافند غیرعامل را پیگیری می‌کند و همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی تأکیدات بسیار و برنامه‌ریزی‌های دقیقی را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد؛ بخشی از آن‌هم فرهنگ‌سازی است که ما باید سعی کنیم از بدو شکل‌گیری آموزش‌ها که در مدرسه و دانشگاه‌ها و در محیط‌های بعدی، پدافند غیرعامل را به‌عنوان یک پدیده جدیدی که همه‌ی کشورها و مناطق جدی می‌گیرند پیشگیری‌های لازم را داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری قرچک خاطرنشان کرد: هرچقدر گستره‌ی تهدیدات در جامعه بیشتر شود، گستره‌ی پدافند غیرعامل هم به همان میزان باید بسط داده شود؛ کشوری در مقابل تهدیدات موفق است که تاب‌آوری و مقاومت خود را در مقابل تهدیدات بیشتر کند.

خطیبی در پایان گفت: اگر کشوری بتواند ساختاری حرکت کند به‌عنوان یک کشور پیشرو در حوزه‌های امنیتی و در حوزه‌های توسعه‌ای قدم بردارد و می‌تواند کشور قدرتمندی در منطقه خود باشد.

آموزش‌وپرورش بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل است

 مهدی نیکبخت مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک نیز در این همایش گفت: یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌شود در حوزه پدافند غیرعامل و فرهنگ‌سازی آن کارکرد، آموزش‌وپرورش است.

 وی گفت: دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانش آموزان نخبه کل کشور در روز ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی سه نکته را اشاره داشتند و آن این بود که دشمنی با آمریکا ادامه دارد، مقاومت تبدیل به یک فرهنگ شود و نقش مؤثر در جامعه ایفا کنیم.

نیکبخت بیان داشت: این سه رویکرد و سه وظیفه‌ای بود که برای دانش آموزان توسط حضرت آقا اعلام شد که این سه وظیفه مرتبط با پدافند غیرعامل است.

 وی تأکید کرد: اقدامات و اموری که جزء وظایفِ دانش آموزان قرار دادند باعث می‌شود کشور در برابر هرگونه تهدید در مقابل استکبار جهانی ایمن شود را پدافند غیرعامل می‌گویند.

 مدیر آموزش و روزش شهرستان قرچک تصریح کرد: هر کاری که در جامعه صورت بگیرد بهترین راه برای جامعه‌پذیری و فرهنگ‌سازی در یک جامعه است که از آموزش‌وپرورش و مدرسه این آموزش شکل می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار