درکمیسیون مبارزه باقاچاق مطرح شد؛
استاندار تهران در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران بر ممنوعیت فروش دارو خارج از داروخانه ها تاکید کرد و گفت: با متخلفان به طور جدی برخورد می شود.
کد خبر: ۶۷۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 06 November 2018

محمدحسین مقیمی صبح سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران طی سخنانی گفت: مبارزه با کالای قاچاق، تقلبی و خارج از شبکه و لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی قاچاق با ورود حوزه قضایی است و پس از شناسایی به محاکم قضایی معرفی و کالا از عرصه توزیع خارج می شود.

استاندار تهران خواستار ورود افراد دلسوز برای مقابله با کالای قاچاق شد و افزود: با رویکرد بازدارندگی می توانیم، ریشه قاچاق را از بین ببریم.

وی با تاکید بر این که توزیع و فروش دارو طبق قانون فقط به عهده داروخانه است، گفت: فروش دارو در غیر از داروخانه حکم کالای قاچاق و خارج از شبکه دارد و باید فروشندگان برخورد جدی می شود.

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان این که اطلاعات شبکه ها و افراد وارد کننده کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق قابل شناسایی است، خواستار جدیت و هماهنگی دستگاه ها در مقابله با این تخلفات شد و گفت: می بایست قوانین در برخورد با کالای قاچاق و نیز کالای خارج از شبکه به روز شود و پیشنهاد به روز شدن این کالاها به دستگاه قضایی ارائه شده است.

مقیمی افزود: تولید و صادرات در کشور با موضوع قیمت تمام شده مرتبط است و صدور به موقع مجوزها و کاهش بروکراسی برای آن ها که سرمایه گذار واقعی هستند در کاهش قیمت نهایی کالاها مؤثر بوده و تعرفه ١٠ درصد ورود کالاها در مقایسه با هزینه هایی که تأخیر در صدور مجوز برای سرمایه گذار واقعی تحمیل می شود ناچیز است، می توانیم با از بین بردن این تاخیرها شرایط رقابت کالای غیرقانونی را از بین ببریم.

 

 

 


بیشتر بخوانید:

داروخانه شبانه روزی 29 فروردین

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار