مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه رعایت استاندارد‌های تولید و خدمات مهمترین راهکار حمایتی و هدایتی هدفمند برای توسعه صادرات محسوب می‌شود، اظهار داشت: اداره کل استاندارد استان همدان مهر ماه سالجاری نسبت به صدور ۶۴ فقره گواهینامه صادراتی برای یک هزار و ۷۲۳ تن انواع کشمش بدون دانه به ارزش تقریبی ۲ میلیون و ۵۵ هزار دلار اقدام کرده است.
کد خبر: ۶۷۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 07 November 2018
محمد مددی گفت: مهر ماه سالجاری یک هزار و ۷۲۳ تن انواع کشمش بدون دانه به ارزش تقریبی ۲ میلیون و ۵۵ هزار دلار از استان همدان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش مهر، محمد مددی افزود: صادرات این محصولات به مقصد کشور‌های اوکراین، جمهوری چک، روسیه، عراق، قزاقستان و قطر بوده است.

وی ادامه داد: در بخش صادرات با هدف توسعه صادرات و جلب اطمینان خریداران خارجی و حفظ حسن شهرت کالا‌های ایرانی، علاوه بر کالا‌هایی که تولید آن‌ها در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری است، شش قلم خشکبار شامل پسته، کشمش، خرما، برگه زرد الو، زیره و زعفران نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری برای صادرات هستند.

وی افزود: بر اساس قانون، کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالا‌های نامرغوب به منظور فراهم آوردن امکانات رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین المللی از وظایف سازمان استاندارد است.

مددی با اشاره به اینکه ملایر با ظرفیت بالا در تولید و فرآوری انواع کشمش به عنوان قطب استان همدان در صادرات بوده و از شهرستان‌های مطرح در تولید کشمش در کشور به شمار می‌رود، گفت: با توجه به اجباری بودن استاندارد صادرات انواع کشمش، اداره استاندارد به صورت روزانه نسبت به بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون کالا‌ها بر اساس تقاضانامه‌های صادراتی ارائه شده، اقدام و مطابق با دستورالعمل‌ها برای محموله‌های منطبق با استاندارد‌های مربوطه، گواهینامه انطباق صادراتی صادر می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد: توجه به کیفیت در زنجیره تولید و بسته بندی کالا باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر کالا‌های صادراتی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار