مدیر عامل شرکت گهر زمین در پاسخ به تابناک مطرح کرد
مدیر عامل شرکت گهر زمین با بیان این مطلب که برای تامین آب شرکت مشکلی نخواهیم داشت، گفت: با توجه به مشکل فنی پیش آمده در خط تولید کنسانتره این عملیات متوقف و دوباره آغاز شد که پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی تابحال داشته است.
کد خبر: ۶۷۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 05 November 2018

به گزارش تابناک، علی اکبر پوریانی در خصوص تامین آب این شرکت گفت: در ابتدای راه اندازی گهر زمین پیش بینی های خوبی برای تامین آب شده و بر این اساس خرید ۱۵۰ لیتر آب بر ثانیه از سد تنگویه سیرجان در سنوات گذشته پیش بینی شد با توجه به آلودگی آب شرب شهر و کیفیت آب خریداری شده این سهمیه را برای تامین آب شهرستان واگذار کردیم و در ازای آن چند حلقه چاه که آلودگی آبی داشتند تحویل گرفتیم.
پوریانی ادامه داد: همچنین ۶ حلقه چاه در محدوده مجاور معدن خریداری شد ضمن اینکه در پروژه انتقال آب خلیج فارس که سهامدار عمده شرکت یعنی گل گهر مشارکت دارد، نیز سهم ۱۰ درصدی داریم.
وی افزود: در پیک معدن به طور تقریبی نیاز به ۸۰ لیتر آب داریم ولی از آنجایی که معدن در مجاورت دریاچه نمک واقع شده آب سختی دارد و در تلاش هستیم تا بتوانیم با توجه به کیفیت بیشتر آب در پله های بالاتر آن را منتقل کنیم تا سختی آب کاهش یافته و بتوان از آب داخل معدن استفاده کرد.
پوریانی تاکید کرد: رکورد تاریخی تولید کنسانتره این شرکت در چنین شرایطی که آب به زحمت از شهر خریداری و با تانکر منتقل میشد، انجام پذیرفته است.
همچنین مدیر مالی شرکت گهر زمین در تکمیل سخنان مدیر عامل شرکت با اشاره به چند حلقه چاه خریداری شده و نیز بحث سهامداری این شرکت در پروژه انتقال آب خلیج فارس به مرکز کشور و همچنین پروژه بازیافت پساب سیرجان برای تامین آب به مشکلی بر نخواهیم خورد.
صالح در خصوص مسئولیت های اجتماعی نیز گفت: زمانی که ماموریت اقتصاد مقاونتی شهرستان منوجان به شرکت گهر زمین واگذار شد در نخستین جلسه متذکر شدیم که با توجه به رسالت شرکت، کار غیر اقتصادی انجام نمی دهیم و مبلغ سرمایه گذاری شده که کمتر از درآمد یک روز کاری بوده منجر به اشتغال زایی برای هزار نفر شده در حالی که هنوز حوزه های معدنی رونمایی نشده و همه مبلغ سرمایه گذاری شده به شرکت برمی گردد و قرار نیست ریالی از منافع شرکت آنجا هزینه شود بلکه سرمایه به منظور اشتغال زایی آنجا هزینه شده است.
مدیر عامل گهر زمین در خصوص پیشرفت عملیات اجرایی خط ۳ تولید کنسانتره شرکت نیز گفت: در خطوط اجرا شده در ایران مشکل فنی وجود داشت به همین دلیل خط ۳ متوقف و مجددا این طرح استارت خورد و این مشکل برای تمام خطوط فعال در ایران برطرف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار